Dojedu, nedojedu? Kolik desítek minut si mám naplánovat rezervu na čekání v kolonách? Dálnice D1 se tak používá spíše se setrvačnosti a neochoty hledat jinou trasu než z důvodu zkrácení času na cestách.
I já jsem tak trochu lenoch a tak jsem pro svoji cestu Jihlava – Olomouc využil služeb naší stařenky. Na cestu jsem si připravil několik peprných nadávek, které jsem v průběhu trasy adresoval dle potřeby řidičům blokujícím rychlý pruh, cestářům, sečícím trávu, policistům, kteří v místě omezení vyšetřovali nehodu a především stavbařům, kterých bylo v místech uzavírek opravdu poskrovnu. Až později doma, poté co jsem vstřebal zážitky z dvou hodin zpoždění v kolonách a zúženích, mi došlo, že většina těch, kterým jsem adresoval své výtky, nejsou skutečnými viníky. Skutečné viníky je nutné hledat mezi členy bývalých vlád. Mezi úředníky ministerstva dopravy a v dřívějších strukturách vedení ŘSD. Proč se s modernizací tak důležité komunikace jakou D1 bezesporu je začalo až tak pozdě, proč se pouze rozšiřuje a nepřidává se celý jízdní pruh. To jsou otázky, které si musíme položit. Také si musíme neustále opakovat, čí je to vina a hlavně nedopustit návrat starých struktur, kterým jde vždy v první řadě o vlastní kapsu, do vedoucích pozic státu. Až se my všichni budeme o veřejné finance a veřejný majetek starat jako řádní hospodáři, tak potom „Bude líp“.
Radek Popelka, MBA
zastupitel města Jihlava
kandidát do zastupitelstva Kraje Vysočina
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV