Pospíšil (TOP 09): Stresující nakládání se zvířaty pro rádoby originální fotku je nelegální byznys

01.08.2023 16:21 | Tisková zpráva

Hlavní město poslední roky mění image Prahy z večírkové destinace na prémiovou metropoli nabízející kvalitní služby. Celkem již dokončila 40 projektů a na dalších s partnery postupně pracuje. Jednotlivé projekty reflektují i kultivaci veřejného prostoru a eliminaci negativních projevů spojených s turismem v historickém centru.

Pospíšil (TOP 09): Stresující nakládání se zvířaty pro rádoby originální fotku je nelegální byznys
Foto: Hans Štembera
Popisek: Jiří Pospíšil

Příkladem je kampaň Enjoy Respect Prague, která vkusnou formou informuje turisty o pravidlech a kultuře chování. Nově kampaň doplňují outdoorové plakáty informující turisty, aby se nefotili se zvířaty, která jsou zneužívána pro ilegální byznys a provozovatelé si za to nechávají platit i několik tisíc korun.

V rámci posledních několika let hlavní město naplňuje strategii podporující udržitelný cestovní ruch. Stěžejním bodem této strategie je naplňování zájmu Pražanů a zmírnění negativních projevů turistického ruchu, zejména pak v exponovaném historickém jádru metropole. Nově se město zaměřuje i na ochranu a práva zvířat, pomohou v tom i nové informativní plakáty kampaně Enjoy Respect Prague. K vidění budou již od úterý v historickém centru města.

„Rozšířením kampaně Enjoy Respect Prague chceme zabránit tomu, aby se turisté fotili se zvířaty, zejména těmi, které chrání mezinárodní úmluvy o ochraně ohrožených druhů volně žijících zvířat, kam patří hadi, sovy pálené nebo papoušci, které v historickém centru vídáme nejvíce. Toto stresující nakládání se zvířaty pro rádoby originální fotku je nelegálním byznysem. Slibujeme si od toho, že díky této kampani zmizí turistická poptávka po těchto zvrácených fotkách,“ říká náměstek primátora hl. m. Prahy pro kulturu, cestovní ruch a ochranu zvířat Jiří Pospíšil a zároveň dodává: „Sice za tyto nekalé praktiky padají pokuty, ale než uplyne zákonná lhůta, tak viníci odjedou z České republiky, protože se ve většině případů jedná o cizince.“

Kampaň Enjoy Respect Prague (více ZDE) je dlouhodobou kampaní, kterou připravila společnost Prague City Tourism. Jedná se o outdoorovou kampaň, která využívá plochy v historickém centru nebo například na Letišti Václava Havla. Jejím cílem je edukovat přijíždějící turisty o místních pravidlech.

„Kampaň navazující na iniciativu Světové organizace cestovního ruchu (UNWTO) podporuje udržitelný cestovní ruch a zmírňuje negativní projevy turismu ve městě. My jsme v kampani zavedli desatero doporučení, jak se chovat v Praze s ohledem na místní pravidla. Patří k nim například dodržování nočního klidu nebo využívání vyznačeného parkingu pro sdílené koloběžky a kola,“ doplňuje František Cipro, předseda představenstva Prague City Tourism.

Podle odborníků je vystavování zvířat touto formou, mnohdy i po několik hodin v horku či zimě, pro zvířata extrémně stresující. Častá přenášení a přendávání do cizích rukou zvíře stresují ještě více, což může vést k fyzickému zranění, odmítání potravy a v nejkrajnějších případech i k úmrtí.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Šulda (KSČM): Další nehoráznost z vládní dílny

4:31 Šulda (KSČM): Další nehoráznost z vládní dílny

Reakce na svém veřejném facebookovém profilu na vládní návrh novely trestního zákoníku