Úřad vlády podpořil online kampaň na vyvracení dezinformací o očkování na covid-19, kterou vytvořili mladí influenceři Anna Šulcová a Jakub Gulab. Série sedmi videí odstartuje na sociálních sítích Instagram, Twitter, Facebook, Youtube a Tiktok v pátek 29. ledna, kde poběží do poloviny února.
„Nápad těch úspěšných mladých lidí, kteří mi řekli, že o pandemii informují na svých sítích už dlouho, a teď mají chuť udělat ve spolupráci s Úřadem vlády kampaň a to dokonce zadarmo, se mi samozřejmě líbil. Je skvělé, že to s mými kolegy dotáhli do konce. Moc jim děkuju, že v téhle době takto pomáhají veřejnosti s osvětou,“ říká premiér Andrej Babiš.
Anna Šulcová, společně s Jakubem Gulabem, vytvořili návrh a scénář pro sedm krátkých svižných videí o různých dezinformacích a sami v nich vystupují. Celou produkci, kameru a střih vytvořili s týmem mladých lidí.
„Ten nápad nás nadchnul. Během chvíle jsme se dohodli a začali spolupracovat. Jako Úřad vlády jsme Aničce a Jakubovi poskytli prostory k natáčení a propojili je s vědci a vybranými odborníky. S těmi pak ve velice krátkém čase natočili a zprodukovali svá videa,“ doplňuje ředitel tiskového odboru ÚV Vladimír Vořechovský.
Úřad vlády tak díky této spolupráci zamířil i na sociální síť Tiktok. Videa bude ale sdílet i na Twitteru, Facebooku a Instragramu. Postupně v nich vystoupí epidemiolog Petr Smejkal, viroložka Ruth Tachezy, imunolog Zdeněk Hel, epidemiolog Roman Prymula, primářka Hana Roháčová a ministr zdravotnictví Jan Blatný.
„V jednotlivých spotech, které teď pravděpodobně často uvidíte napříč sociálními sítěmi, vyvracíme spoustu mýtů a šíříme podložené informace, jelikož jsme měli tu možnost pracovat s těmi, co tomu rozumí nejvíc. V každém spotu vás odkazujeme také na stránky covid.gov.cz, kde každou dezinformaci odborníci blíže popisují. Mám z tohoto projektu velkou radost, věřím v něj a věřím v nás,“ říká Anna Šulcová ve svém vlogu ke kampani.
Anna Šulcová a Jakub Gulab, připravili celou kampaň, o které vás bude informovat i digitální covid karta, zcela zadarmo. Nově budou probíhat i debaty o dezinformacích ohledně očkování na populární síti Clubhouse. Úřad vlády jejich aktivitu podpořil nákupem reklamního prostoru pro vytvořená videa na vybraných sociálních sítích.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV