SPOLU: Plzeňský kraj potřebuje lepší dopravní a komunikační sítě jako sůl

08.09.2021 22:13 | Zprávy

Plzeňský kraj má specifické uspořádání, protože v něm leží jedno z největších českých měst i rozsáhlé venkovské oblasti. Tato sídelní rozmanitost je největší výzvou pro moderní správu celého regionu.

SPOLU: Plzeňský kraj potřebuje lepší dopravní a komunikační sítě jako sůl
Foto: Jdeme do toho spolu
Popisek: SPOLU - koalice ODS, KDU-ČSL, TOP 09

Plzeň je přirozenou spádovou oblastí pro celý kraj, a to zde může vést k „přesycenosti“ v dopravě i v dalších oblastech. Za prací, podnikáním, kulturou, studiem, sportem či lékařem se lidé mohou rychle dostat pouze tehdy, pokud bude stát investovat do zlepšení dopravní a komunikační sítě. V tom současná vláda bohužel selhala. Koalice SPOLU proto chce na celostátní úrovni prosazovat urychlení modernizace sítě silnic I. třídy a budování klíčových obchvatů. V Plzeňském kraji půjde zejména o spojení s dalšími krajskými centry i propojení Plzně a Klatov.

„Tématem číslo jedna je proto pro nás dostupnost služeb na všech místech kraje. Ve venkovských částech kraje jde o rozumnou síť škol, sociálních služeb, kulturních či sportovních zařízení, ale i o možnosti podnikat,“ říká lídr kandidátky SPOLU v Plzeňském kraji Martin Baxa. „Budeme proto usilovat o zintenzivnění přípravy vysokorychlostní železnice Praha–Plzeň–Norimberk, aby se nadále rozvíjely přeshraniční ekonomické vztahy i spojení s metropolí, které v regionu udrží odborníky,“ doplňuje Baxa.

Dnes je průměrná cestovní rychlost vlaku mezi Plzní a Mnichovem 79 kilometrů za hodinu. Naopak vlaky mezi Norimberkem a Mnichovem mají cestovní rychlost 130 kilometrů za hodinu. Pomalost vlaků do Mnichova symbolizuje, jak současná vláda selhala v modernizaci dopravy. Přestavba této železnice na vysokorychlostní trať by dopravu dvojnásobně zrychlila. Jako zástupci příhraničního regionu budou kandidáti koalice SPOLU bojovat za bezproblémovou průchodnost hranice pro české občany, protože propojení s Bavorskem je pro mnoho občanů ekonomicky klíčové. Propojení kraje, ale není jen doprava. Zaměří se také na udržení kvalitních škol v maximu obcí kraje a na rozvoj Plzně jako jednoho z center vzdělávání v rámci celé České republiky.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Havránek (ODS): Pane bývalý vicepremiére pro digitalizaci, nalijme si čistého vína

21:03 Havránek (ODS): Pane bývalý vicepremiére pro digitalizaci, nalijme si čistého vína

Projev na 119. schůzi Poslanecké sněmovny 21. listopadu 2024 k zákonu o elektronických komunikacích