Zastupitelstvo hl. m. Prahy projednávalo návrh náměstka pro oblast dopravy Adama Scheinherra a zastupitele Tomáše Portlíka na změnu systému zón placeného stání, kdy by každý rezident získal od hlavního města možnost stání (10 Kč/h) ve formě kreditu na 120 hodin, popř. na 60 hodin ročně pro své návštěvy zdarma.
Tento návrh již loni hlavní město projednalo s dotčenými městskými částmi a na komisi pro parkování a finální úprava vznikla po projednání napříč politickými kluby v Zastupitelstvu hl. m. Prahy. Vše nyní vyústilo ve spolupráci napříč koaličními a opozičními kluby v komplexnější reformu systému zón placeného stání. Zastupitelé se shodli na tom, že je nutné systém ZPS zrevidovat jako celek. Výsledkem společných jednání je nový návrh úprav, který na červnové jednání zastupitelstva předložily společně všechny politické kluby zastoupené zastupiteli Tomášem Portlíkem, Adamem Scheinherrem, Pavlem Richterem, Radomírem Nepilem a Viktorem Mahrikem.
„S magistrátními politickými kolegy napříč jednotlivými kluby se shodujeme na tom, že zóny placeného stání potřebují novou reformu. Mám radost, že jsme konstruktivně našli společnou řeč a můžeme Pražanům zjednodušit život a vytvořit více uživatelsky přívětivý systém zón placeného stání i pro případy rodinných návštěv či řemeslníků. Zároveň chceme také zvýhodnit ty, kteří myslí na své okolí třeba autem šetrnějším k životnímu prostředí. Veškeré návrhy vzešlé ze zastupitelstva bude následně projednávat Rada hl. m. Prahy a poté budou rozpracovány v rámci dopravně-ekonomické studie, jejíž výsledky bychom měli obdržet na podzim letošního roku,“ říká náměstek primátora Adam Scheinherr.
Podle předkladatelů nové úpravy je vzhledem k současné přeplněnosti některých ZPS auty mimopražských řidičů nutné hledat cestu, jak legálním způsobem upřednostnit fyzické osoby s trvalým pobytem v Praze, fyzické osoby podnikající v Praze a podnikatelské subjekty se sídlem podnikání v Praze. Problém vidí zejména u nízkoemisních a bezemisních vozidel, které jsou v dnešní době rozšířené a mohou stát na ZPS zdarma bez ohledu na to, zda má jejich majitel v Praze trvalé bydliště nebo sídlo podnikání.
„Jsem rád, že kromě hodinového kreditu pro rezidenty budeme řešit i parkování pro elektromobily v ZPS zdarma. Podporuji užívání elektromobilů pro pohyb po městě, dokonce jeden náš služební na městské části často využívám, ale Praha bohužel není nafukovací. Původní záměr nechat parkovat zdarma všechny bezemisní nebo nízkoemisní vozy bez rozdílu místa pobytu byl naprosto správný, ale doba se posunula. Tento typ automobilů se velmi rozšířil a my musíme primárně myslet na Pražany, kteří zde bydlí, a na podnikatele, kteří v Praze podnikají, a zaparkovat zkrátka potřebují. Chceme proto najít cestu, jak tuto výhodu zachovat pouze pro fyzické osoby s trvalým pobytem v Praze a pro právnické osoby se sídlem firmy na území hlavního města,“ doplňuje zastupitel hl. m. Prahy Tomáš Portlík.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV