Europoslanci na plenárním zasedání ve Štrasburku schválili výsledný text nařízení o schvalování motorových vozidel a dozoru nad trhem. Zákonodárci dali zelenou kompromisnímu textu, který původně v reakci na skandál automobilky Volkswagen navrhla Evropská komise, a na kterém se po dvou letech projednávání shodli zástupci členských států a právě Evropský parlament.
V současné době musí být na vozidle před jeho schválením testováno asi 70 různých požadavků, včetně bezpečnosti nebo emisí. Schválení, které následně udělují vnitrostátní orgány a které je doplněno osvědčením o shodě, je na principu vzájemného uznávání platné v rámci celé EU. Podle poznatků Evropské komise však systém trpí v praxi řadou nedostatků, ať už co do transparentnosti nebo neúčinného vymáhání nastavených pravidel.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV