Dobrý den, pane předsedo, pane ministře, kolegyně, kolegové. Mám dotaz, který vyplývá z tohoto tisku. Samozřejmě když stát bude doplácet tuto, řekněme, značnou část rozdílu mezi tím, co nevybere, a tím, co budou také platit fyzické osoby a domácnosti a tak dále, za elektrickou energii, rád bych se zeptal, proč nebo jak postupuje zákon, kterým chceme zdanit ty, řekněme, výjimečné příjmy, kolik finančních prostředků se očekává, které to nahradí, a potom, když mluvíme ve veřejném prostoru, ale už dávno před krizí samozřejmě, o tom, že musíme doplatit, nebo že nás čeká výstavba jaderného bloku zhruba za 200 miliard korun, proč stát jako vlastník více než 51 procent, tedy necelých 70 % v ČEZ, bude chtít dividendu... Podle mě by ji neměl chtít, měl by nechat finanční prostředky ČEZ. ČEZ by si měl našetřit takovýmto způsobem na výstavbu tohoto jaderného bloku.
Máme, těch necelých 70 procent nás zcela opravňuje takový výkon vlastnického práva na valné hromadě prosadit, zároveň tím řídit energetickou politiku státu. Samozřejmě já nikomu nechci brát jeho zisky, které by měl mít v uvozovkách ze svého podnikání, to znamená z vlastnictví akcií. Ale myslím si, že tato společnost, jak se ukazuje, je podfinancovaná, má v tomto smyslu vnitřní dluh, a že je dobře, abychom takto postupovali.
Protože když si teď my vezmeme velkou část dividend, samozřejmě jednu třetinu budeme muset dát také těm soukromým vlastníkům. Myslím si, že aby stát později zase této společnosti doplácel nebo platil některé věci, či ji nějakým jiným způsobem stimuloval finančně, že to je zbytečné. Jsou to příliš drahé peníze.
Takže proč nepostupujeme na valné hromadě tímto způsobem?
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.