Správa železnic mi poslala ekonomické vyhodnocení variant VRT v okolí Přerova. Rozdíl činí na první pohled stále poměrně vysokou částku, avšak do nákladů na celou stavbu by se jednalo o promítnutí v setinách procenta.
Pokud známe případy, kdy jsou z důvodů stejné nebo nižší závažnosti varianty tunelů jinde navrhovány a rozšiřovány, kdy si uvědomíme, že projekt má sloužit jako vysoce moderní infrastrukturní stavba řadu desítek let a kdy ji jako vizitku naší doby zanecháme našim vnukům a pravnukům, je podle mého názoru v celku nepatrné navýšení investice pro nadčasovou ochranu krajiny kolem Přerova namístě.
Přerov bude mít z důvodů šetrnosti při výstavbě již jednu rizikovou stavbu – bramboru dálniční křižovatky D1 Sever, jedinou tohoto formátu v zemi. O změně původního klasického čtyřlístku křižovatky rozhodl v minulosti bývalý pan ministr Prachař z důvodu úspory nákladů.
Nyní je třeba aby se vedení města Přerova za občany k projektu tunelu VRT postavilo. Vydání stanoviska nebo usnesení nestačí! Je nutné, aby jednalo se všemi, kteří budou o projektu rozhodovat! Občané Přerova si to zaslouží.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV