V posledních dvou vydáních městského zpravodaje Kahan se objevila vložená příloha, která bilancovala údajné úspěchy, jichž město Příbram dosáhlo v právě končícím volebním období.
První vydání obsahovalo přehled zastupitelů koalice s tím, že byly uvedeny investiční akce většinou za přispění evropských peněz. Po protestech některých zastupitelů už druhé, téměř identické vydání zahrnuje fotografie všech zastupitelů.
Ohrazujeme se proti takovému počínání z několika důvodů:
1) Minimálně zastupitelé TOP 09 o takovou prezentaci nestáli a nebyla s nimi konzultována.
2) Domníváme se, že peníze daňových poplatníků neslouží pro sebeprezentaci zastupitelského sboru. Příloha byla provedena na nápadně lepším papíru, kvalitnějším tiskem, měla jinou velikost a ručně se vkládala do každého vydání. To naprosto zbytečně prodražuje vydání zpravodaje.
3) Akce na fotografiích, kterými se tvůrci „předvolebního letáku“ za peníze daňových poplatníků honosí, vzbuzují mnoho pochybností. Prakticky u všech si můžeme říci, co je charakteristické pro působení současného vedení příbramské radnice. Předražené nebo zbytečné projekty, stále stejné firmy v roli úspěšných uchazečů o zakázky, vícepráce, absence diskuse s občany o zvoleném řešení…
4) Autoři letáku se pýří cizím peřím, když hovoří o dotacích. Naprosto drtivou většinu práce, která souvisí se získáváním prostředků z dotací a grantů, odvedou úředníci radnice. Díky patří především jim za kompetenci a vytrvalost.
5) TOP 09 bezhlavě nepřijímá „dotační propagandu“ vedení radnice. Dotace nejen z Evropské unie přispívají v mnoha případech k pokřivení férových konkurenčních vztahů nebo vyvolávají touhu realizovat nesmyslné projekty. Navíc vytvářejí nebezpečnou závislost měst a obcí na financování „zvenčí“, které ale brzy skončí.
6) V minulosti redakční rada Kahanu opakovaně tvrdila, že městský zpravodaj neslouží pro politickou agitaci. Otištěné letáky svědčí o tom, že buď změnila názor, nebo zareagovala na poptávku někoho vlivného.
7) Opakovaně tvrdíme, že město má lépe propagovat prodeje svého majetku, pronájmy či výběrová řízení. Tak aby nabídky vstoupily ve známost a město získalo maximum finančních prostředků. Vedení města ale není schopno zajistit, aby na internetových stránkách jemu podřízených organizacích byly například fotografie nabízených nemovitostí. Stejně tak nedokáže zajistit, aby byly nabídky zveřejněny v Kahanu. Namísto prostředků na zmiňované letáky mohla radnice kvalitně prezentovat to, co je skutečně důležité.
Mgr. Václav Švenda a Mgr. Ing. Jan Cikler, zastupitelé za TOP 09
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Václav Švenda - profil