Politici TOP 09 trvají na dodržení dohody, protože v opačném případě dojde k výraznému nárůstu dopravy na některých nezpoplatněných hlavních tazích a s tím budou spojeny další komplikace.
„Zavedení mýta na silnicích první třídy bude pohromou nejen pro regionální dopravu, ale také pro kvalitu silnic druhých i třetích tříd a pro obecní a krajské rozpočty. Proč ministerstvo dopravy nedrží sliby Dana Ťoka, který ještě nedávno mýto na silnicích prvních tříd vylučoval? Uvažovaný navýšený výběr mýta těžko může pokrýt zvýšené náklady na opravy a údržbu „dvojek a trojek“ - navíc opravy silnic druhých a třetích nejsou v kompetenci státu. A to už vůbec nemluvím o očekávatelných dopravních kolapsech na silnicích nižších tříd způsobených tím, že kamiony budou objíždět zpoplatněné úseky. Musíme si uvědomit, že silnice nižších tříd nejsou na tranzitní dopravu vůbec projektovány a tudíž vhodné. Má snad ministerstvo plán, jak zabránit objíždění zpoplatněných úseků?,“ ptá se místopředseda TOP 09 Michal Kučera. Jako velký problém vnímají situaci komunální politici větších měst. Těm hrozí, že změna intenzity dopravy na příjezdech do města zkomplikuje dopravu i v krajských metropolích, protože hlavní tahy městem nejsou na takovou změnu projektovány.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV