Strana vstoupila na Facebook prakticky zároveň se svým vznikem – na sociální síti má profil už od roku 2009. V roce svých pátých narozenin tak TOP 09 slaví už nyní s více než 90 tisíci fanoušky.
"Sociální sítě jsou fenomén dnešní doby, a pro TOP 09 znamenají další cestu, jak komunikovat s voliči. Naší komunitě fanoušků se snažíme exkluzivně a systematicky nabízet informace o našich politicích, názorech i politice obecně," říká Petr Ducháček, který má síť Facebook v TOP 09 na starosti.
Facebookový profil TOP 09 dlouhodobě používá v předvolební kampani. Dosah některých příspěvků může být až milion zhlédnutí, v kampani je zhlédnutí stránky na úrovni zhruba 1,5 milionu.
Mezi nejpopulárnější příspěvky v kampani před volbami do Evropského parlamentu byly statusy, ve kterých vyjadřovaly straně podporu známé osobnosti.
Úspěch mělo například ale také ocenění pro Karla Schwarzenberga, který převzal v Polsku Velký kříž řádu za zásluhy Polské republiky za rozvoj vztahů mezi oběma sousedními zeměmi nebo příspěvek lídra pro eurovolby Luďka Niedermayera „Co nám dala EU“.
Na kampaň na sociální sítě vyčlenila TOP 09 ze svého desetimilionového volebního rozpočtu dva miliony korun. „To dokládá, jakou váhu pro nás sociální sítě mají, i že se naše sázka na ně dlouhodobě vyplácí,“ říká volební manažer TOP 09 Jaroslav Poláček.
Kromě Facebooku je TOP 09 aktivní také na Twitteru, kde má přes 6 tisíc followerů, ale také na YouTube. Volební spot TOP 09 „Nekašlete na Evropu“ vidělo více než 95 tisíc lidí.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: TOP 09