Akce startuje 2. dubna ve Světový den povědomí o autismu a potrvá celý měsíc. Logo na střeše budovy Libereckého kraje bude svítit modře, a to od pátečního večera 31. března do pondělí 10. dubna. Modrá barva totiž symbolizuje komunikaci, jednu ze zásadních bariér vzájemného porozumění.
„Liberecký kraj se do kampaně Česko svítí modře zapojuje od roku 2016. Jsem rád, že máme možnost se kampaně účastnit, protože problematika autistického spektra je stále pro část veřejnosti tabu, a vnímám proto jako naši povinnost zvyšovat povědomí a šířit osvětu. Lidé s autismem dokáží žít s adekvátní podporou plnohodnotný život a obohatit společnost svým jedinečným, originálním vnímáním světa,“ uvedl Petr Tulpa, náměstek hejtmana pro resort sociálních věcí.
Kampaň Česko svítí modře organizuje platforma Naděje pro autismus od roku 2014. Motto kampaně v tomto roce zní POZNÁNÍ – POCHOPENÍ – PŘIJETÍ. Vyjadřuje tím milníky cesty, na jejímž konci je schopnost přijmout jinakost lidí na spektru autismu.
Vyjádřit pochopení a respekt k lidem s poruchami autistického spektra během měsíce dubna lze různými způsoby. Účastí na společenských, vzdělávacích nebo sportovních akcích, modrým prvkem oblečení nebo třeba sdílením informací a šířením osvěty.
Zapojení do kampaně znamená povzbuzení a uznání všem, kdo se v životě setkávají s autismem v roli rodičů, sourozenců, blízkých a osob v pomáhajících profesích.
Více informací ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.