Vojta (ANO): Obchvatu města brání „zelená opona“

15.03.2016 12:58 | Zprávy

V pondělí navštívil Břeclav ministr dopravy Dan Ťok, aby s představiteli města projednal nejpalčivější problémy v oblasti dopravy.

Vojta (ANO): Obchvatu města brání „zelená opona“
Foto: breclav.eu
Popisek: Milan Vojta, ANO

 „Chci vidět problémy na vlastní oči a chci o nich jednat se zástupci samosprávy a s občany,“ uvedl ke své cestě po jižní Moravě ministr, kterého doprovázeli také šéfové Ředitelství silnic a dálnic, Státního fondu dopravní infrastruktury, Správy železniční silniční cesty a také poslanec za Břeclavsko Miloslav Janulík.

„V Břeclavi jsme diskutovali především problematiku obchvatu. Vím z vlastní zkušenosti, že Břeclav je v dopravní špičce téměř neprůjezdná. Výstavbě obchvatu ale musí tzv. kompenzační opatření, která musí nahradit  zabraná chráněná území a podle legislativy se musí počkat pět let, než se ukáže, jestli fungují. Pak teprve bude možné stavět. To považuji osobně za velmi nešťastné. Myslím, že druh Homo sapiens v Břeclavi trpí víc než kterýkoliv jiný živočišný druh. Chápu, že přírodu je třeba chránit, ale musíme myslet i na lidi,“ uvedl ministr Dan Ťok, který slíbil, že o břeclavských problémech bude jednat s ministrem životního prostředí.

Na stejný problém, tedy na kolizi s chráněným územím Natura narážejí i všechny tři navržené varianty dalšího silničního spojení Poštorné s centrem města.

„Břeclav má smůlu, že dřív její rozvoj limitovala železná opona, nyní je to zelená opona,“ podotkl trefně poslanec Miloslav Janulík. „Zelená opona by mi sama o sobě nevadila. Zásadně mi ale vadí alarmující způsob, jakým byla vyhlášena. Břeclavi se nikdo na nic neptal, byl to svévolný akt několika málo ochránců přírody, kteří od stolu vyhlásili tato chráněná území, aniž by respektovali fakt, že v územním plánu města je obchvat. A oč jednodušeji tato území vyhlašovali, o to těžší je teď dosáhnout jejich změny,“ doplnil ho starosta Břeclavi Pavel Dominik.

„Budeme hledat všechny cesty, aby 99 procent Břeclavanů netrpělo kvůli jednomu procentu těch, kteří brzdí řešení důležitých problémů,“ slíbil na závěr své návštěvy ministr dopravy.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Ivan Adamec byl položen dotaz

Souhlasíte s tím, že dopravní infrastruktura je páteří ekonomiky?

A co mě zajímá ze všeho nejvíc je, proč se u nás stavby nových úseků dálnic, ale i třeba opravy silnic tak vlečou? Je jedno, kdo je u vlády, ten problém trvá už roky. I třeba sousední Polsko je na tom líp a myslím, že jsou na tom líp min všechny státy EU nebo minimálně na tom není žádný hůř.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Dostálová (ANO): Co jsme to za národ, který neposkytne zdravotní ošetření vlastnímu premiérovi

22:31 Dostálová (ANO): Co jsme to za národ, který neposkytne zdravotní ošetření vlastnímu premiérovi

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k tvrzení serveru Respekt, že premiér Fiala si pochva…