V Karlovarském kraji je již na první pohled zřejmé, že ODS a ČSSD investují do předvolební kampaně několik milionů. Deklarují sice snížení výdajů a snaží se zaujmout méně tradičními prostředky, ale počet drahých billboardů je nepřehlédnutelný. ODS přiznává, že výdaje na její kampaň dosáhnou kolem čtyř milionů. KSČM na ni vynaloží zlomek, přibližně sedm set tisíc, ale v předvolebních průzkumech poráží ODS na celé čáře.
- CVVM , FACTUM INVENIO , SANEP , SC&C , STEM , Médea Research
Skromná kampaň za skládané stokoruny
Podle předsedy krajské organizace KSČM v Karlových Varech Josefa Murča se na volby připravují déle než rok a využívají finanční prostředky, poskytnuté členy strany a sympatizanty, i peníze uspořené za výsledky minulých krajských voleb. “Předvolební kampaň plánujeme skromnou, protože vydávat velké peníze na podobné předvolební akce nevidíme jako nejlepší využití. Spíše se soustředíme na celoroční činnost a to jak v oblasti kultury, akcí pro děti, tak v rámci zajištění poradenské práce v problematice sociální, a pracovního práva,“ řekl Murčo ParlamentnímListům.cz. Prozradil také, zda má strana sponzory. “Sponzory, kteří by mohli konkurovat sponzorům jiných stran, nemáme. Naši sympatizující se skládají po stokorunách. I za takové sponzorské příspěvky jsme velmi vděčni. Pro naše dárce znamenají často významné odříkání.“
Nepodporujeme spekulativní kapitál
Na otázku, jak si vysvětluje opakované volební úspěchy v kraji, Murčo vysvětluje taktiku KSČM. „Každý se ve volební kampani soustředí na skupinu obyvatel, která je mu nakloněna. Levice na prosté občany kraje, pravice na podnikatele, kterým slibuje nadstandardní výhody, jiná strana oslovuje jinou skupinu obyvatel. Své volební cíle směřujeme většinou do oblasti sociálního zabezpečení, na podporu a rozvoj vzdělanosti, vzniku nových, ale perspektivních pracovních míst. To znamená, že nepodporujeme spekulativní kapitál, ani soutěž v levné pracovní síle s dálným východem, jak by to chtěli někteří pravicoví politici. Vždy jsme ale vedli a vedeme seriózní předvolební kampaň.“
Lidé sází na základní potřeby
A co říká na masáž voličů prostřednictvím množství billboardů, které využívá politická konkurence? „Lidé se dostávají do situace, že více než na reklamu dávají na svoje hodnocení základních potřeb a hledají, která strana jim je chce zajistit. Velice silná je skupina občanů, které jde o zajištění bydlení, stravy, zaměstnání, dopravy, zdravotní péče a možnost dětí chodit do školy. A tyto potřeby jsou již často pro mnohé rodiny a lidi s podprůměrným platem jen tak tak dosažitelné. Jakákoliv nepředvídaná, ale nutná vydání jsou zničující, často vedou k dluhům a k exekucím. Hledání spravedlivého řešení lidi směruje k volbě levicových stran,“ uvádí dále pro ParlamentníListy.cz Murčo.
ODS – je divné, že nám tu vládnou komunisté
Lídr kandidátky ODS Petr Šindelář však kampani, kterou ODS zvolila, věří a doufá, že ODS volby vyhraje. Podle něj se koalice ČSSD a KSČM, která řídí kraj, neosvědčila. “Dotahovala do konce spoustu projektů, které připravila ještě ODS, s vlastními projekty prakticky nepřišla a na další období tu žádné nerozpracovala. Zkazila řadu výběrových řízení, u kterých panují pochybnosti. Třeba na nákup lůžek pro nemocnici. Vznikl také velký problém s financováním z evropských fondů. Pevně věřím, že volič bude mít rozum a paměť. Aspoň tu krátkodobou, když už se začíná zapomínat na pravý význam slova komunismus. I když průzkumy veřejného mínění vypadají teď jinak, hrnec s veřejným míněním se stále přetřásá. Věřím, že lidé v kraji si dokážou vyhodnotit sociálně-demokraticko-komunistický experiment a dají své hlasy středo-pravicovým stranám. Nedokážu skousnout, že dvacet let po listopadu nám tu vládnou komunisté. To je divné.“
-
TÉMA: Krajské volby
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Hana Čechová