Sněmovna podpořila vyšší ochranu klientů cestovních kanceláří

12.06.2013 17:24 | Zprávy

Sněmovna dnes v prvním čtení podpořila novelu zákona o podnikání v cestovním ruchu, která má zvýšit ochranu klientů cestovních kanceláří. Zákon má především zamezit postupům některých pojišťoven, které při úpadku cestovní kanceláře vracejí zákazníkům pouze část vložených peněz. Podle nových pravidel bude muset pojištění proti úpadku krýt veškeré zákonné nároky klientů cestovních kanceláří v plné výši.

Sněmovna podpořila vyšší ochranu klientů cestovních kanceláří
Foto: Archiv
Popisek: Děti u moře, ilustrační foto

"Je to úprava, která by měla přispět k větší jistotě klientů cestovních kanceláří, že v případě úpadku budou odškodněni," řekl ministr pro místní rozvoj Kamil Jankovský. Zákon má začít platit patnáctým dnem po jeho vyhlášení. Novela má přimět cestovní kanceláře, aby se dostatečně pojistily proti úpadku. Zavádí proto minimální limity pojistného plnění, a to čtyři miliony korun pro cestovní kanceláře, které nabízejí zájezdy leteckou dopravou, a jeden milion korun pro CK prodávající autobusové zájezdy. Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) to považuje za odpovídající.

Zlepšit by se měla také informovanost zákazníků

Podle zpravodajky k zákonu Jany Fischerové (ODS) umožní zákon Ministerstvu pro místní rozvoj pružněji reagovat v situaci, kdy hrozí úpadek některé z cestovních kanceláří. "Ministerstvo bude také oprávněno pozastavit oprávnění cestovní kanceláře prodávat další zájezdy nebo rozšiřovat platné smlouvy na zájezdy, pokud bude mít podezření na nedostatečné pojištění," uvedla poslankyně.

Zlepšit by se měla také informovanost zákazníků. U zájezdů prodávaných prostřednictvím cestovních agentur bude muset být jasně uvedeno, která cestovní kancelář zájezd pořádá. Stejně tak u prodeje zájezdů na internetu už nebude klient muset složitě zjišťovat, kdo zájezd organizuje. Provozovatel cestovní kanceláře také bude muset vést evidenci o počtu prodaných zájezdů i výši tržeb za tyto zájezdy.

Ke změně zákona vedl Ministerstvo pro místní rozvoj i příklad cestovní kancelář BG Travel, která vyhlásila úpadek loni v červenci a dosud dluží stovkám klientů zaplacené peníze. Cestovní kancelář byla pojištěna na škodu pouze 120.000 korun. Jen náklady na návrat asi 300 klientů kanceláře ze zahraničí však přesáhly půl milionu korun. Podle sdružení Stop krachům cestovek za vzniklou situaci mohla i špatná legislativa.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: čtk, mp

Mgr. Jana Pastuchová byl položen dotaz

Jak podle vás zajistit práci seniorům?

Pravda je, že doba jde dopředu a lidé ve starším věku se mají problém ,,jít s dobou". Ale podle mě to bude problém i do budoucna, třeba pro dnešní 30. Za 30 let mohou řešit stejný problém jako senioři dnes, protože i když jsou třeba technologicky zdatnější než dnešní starší generace, tak za těch 30 ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Vy si snad ze mě děláte legraci!“ Okamura u mikrofonu. Pak se otočil na Fialu a bylo zle

19:42 „Vy si snad ze mě děláte legraci!“ Okamura u mikrofonu. Pak se otočil na Fialu a bylo zle

Šéf hnutí SPD Tomio Okamura ve čtvrtek ústně interpeloval premiéra Petra Fialu ohledně konkrétních k…