„Cílem výuky o totalitních a nedemokratických režimech 20. století je pojmenování a pochopení příčin, které vedly k jejich nastolení a k jejich podpoře značnou částí obyvatel. A to nejen příčin mezinárodně politických, vnitropolitických a geopolitických. Žáci by se měli seznámit i s všednodenními příběhy lidí, neboť jim mohou odhalit motivace, jež určovaly jednání postav v odlišných historických kontextech. V těchto souvislostech se doporučuje využívat příběhů a osudů lidí z regionu,“ stojí v doporučení.
Žáci a studenti by měli být seznámeni s tím, jak byly perzekuovány skupiny nepohodlných občanů v komunistickém Československu. Měli by se dozvědět, že československým represivním složkám radili sovětští poradci. Za třídního nepřítele byli označeni nejen politicky aktivní lidé z nekomunistických stran, ale také církve, soukromí zemědělci, vlastenecké spolky či nekomunističtí armádní činitelé.
Podle představ ministerstva by se studenti měli dozvědět o tom, jakou cestou probíhala kolektivizace zemědělství, jak byli nepohodlní občané propouštěni z práce a v nejhorších případech souzeni ve vykonstruovaných soudních procesech a následně justičně zavražděni - popraveni.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp