"Dopravní infrastruktura vyžaduje permanentní investice, proto nejhorší, co nás dnes svazuje, je to, že nemáme zakódován normální poměrný vzorec, kolik je tento stát ze svého rozpočtu ochoten dávat do své dopravní infrastruktury," uvedl pro Aktuálně.cz ministr Zdeněk Žák.
Podle něj je přístup České republiky z minulých let špatný. Existují dvě krajní řešení – dopravní infrastruktury nemodernizovat, nebo se naopak snažit o luxusní silnice. Na prvním se ušetří, druhé vyžaduje velké investice. „Ryze českým řešením je to, co nám zanechaly předchozí vlády. Řekli jsme, že tady chceme mít poměrně luxusní síť silnic, dálnic a železnic, ale nejsme ochotni za to platit žádné peníze,“ dodává však Žák.
Nejen proto je podle něj nezbytné, aby se vyjasnilo spolufinancování z fondů Evropské unie. Nyní je situace nastavená tak, že bez nich to nepůjde. „Podlehli jsme další obrovské fikci, že tady budou evropské peníze navždy. Proto jsme nastavili finanční poměry na to, že sem připlouvají nějaké evropské peníze. To je další sebevražedná politika,“ varuje ministr, podle něhož měly být evropské peníze chápány spíše jako bonus navíc.
Podle něj tak není největším problémem korupce – a voliči si to prý začínají uvědomovat. „Největším problémem je nekompetentní správa věcí veřejných. Dokud nepřijmeme prostý fakt, že věci veřejné musí kvalifikovaně spravovat odborníci, tak se nikam nehneme,“ míní Žák. Nekompetentnost podle něj nakonec způsobila mnohem větší škody než tak často vyzdvihovaná korupce.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pan