Podle studie, kterou si za podpory státu nechal vypracovat Pardubický kraj, je systém zavedení mýtného na silnice druhé a třetí třídy proveditelný. Mýtné na vedlejších komunikacích by tak mělo mimo jiné pomoci i při opravách cest. Uvedl to ve středu ministr dopravy Gustav Slamečka.
"Na systém se nedá dívat jen ekonomicky z hlediska výnosů a nákladů, ale i společensky, neboť by měl přispět k regulaci dopravy a mít i ekologické důsledky," řekl.
Studie dospěla k závěrů, že by zavedení mýtného na státních silnicích mělo dopady na 260 krajských komunikací druhé a třetí třídy. Týkalo by se to úseků, kde by dopravci využívali
objízdné trasy místo placených cest.
Kromě krátkého úseku dálnice D11 není v Pardubickém kraji dosud žádná silnice zpoplatněna. Kraj udržije 3130 kilometrů své silniční sítě. Podle tamějšího hejtmana Radko Martínka (ČSSD) je již dnes patrný přesun tranzitní dopravy do regionu.
Podle Slamečky bude záležet na každém kraji, zda a v jakém rozsahu by mýtné na svých silnicích zavedl. Horní hranice poplatku by byla stanovena, ostatní by bylo variabilní, ať již výše platby či úseky silnic. V některých regionech by se ale mýtné nemuselo ekonomicky vyplatit, i když by vybrané peníze měly krajům zůstávat.
Foto: vlada.cz
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jas