ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,37. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

21.08.2017 13:47:00

Náchodské nádraží je důstojnou vstupní branou do města

Náchodské nádraží je důstojnou vstupní branou do města

SŽDC dokončila první větší rekonstrukci výpravní budovy od převzetí správy nádraží loni v létě. Státní organizace navázala na České dráhy a dokončila poslední etapu oprav.

 Koncem prázdnin tak začíná cestujícím sloužit omlazené náchodské nádraží, které citlivě respektuje již dokončenou stavbu autobusového terminálu.

„Jsem rád, že jsme po převodu nádraží zpět na stát začali okamžitě s vylepšováním staničních budov. Rekonstrukce v Náchodě je první velkou investiční akcí, která se po převodu podařila zrealizovat. V tomto trendu chceme pokračovat, už teď se například rozbíhají projekční práce na zvelebení dalších výpravních budov v Hradci Králové, Jaroměři, Pardubicích či Letohradě,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.

„Dokončení modernizace náchodského nádraží bylo pro SŽDC prioritou. Kompletní rekonstrukcí prošla střecha i pláště budovy, dále také fasáda, peronní přístřešek či zpevněné plochy. Nedílnou součástí stavby byla i výměna oken a dveří,“ uvádí náměstek generálního ředitele SŽDC pro správu majetku Tomáš Drmola a současně doplňuje: „SŽDC vynaložila na dokončení prací téměř 14 milionů korun, celkové náklady na rekonstrukci nádraží spolu s finančními prostředky, které vynaložily České dráhy, dosahují výše 34,5 milionu korun.“

Náchodská železniční stanice se začala stavět v souvislosti s výstavbou dráhy spojující Choceň a Broumov. Stanice byla otevřena 25. července roku 1875, samotná nádražní budova se dokončila v roce 1895. První větší přestavbu zaznamenalo nádraží na počátku 20. století. Více než sto let poté zahájily v roce 2012 České dráhy jako tehdejší majitel přípravu kompletní modernizace výpravní budovy včetně změny jejích vnitřních prostor, výměny oken, dveří, rekonstrukce všech inženýrských sítí a zateplení a úpravy povrchů. Cílem rekonstrukce bylo zlepšení komfortu a služeb pro cestující a také energetická úspora.

Architektonické řešení modernizované budovy vychází z historického tvarosloví budovy a současně respektuje dokončenou stavbu autobusového terminálu s krytými stáními a přístřešky. Okrový odstín fasády se zvolil s ohledem na převažující barevnost budov ve městě, pocházející z přelomu 19. a 20. století. Původní tvar stavby včetně střechy se zachoval, využila se skládaná krytina tmavé barvy připomínající břidlici. Nejvyužívanější přízemní část objektu je obložena skládanými sklocementovými deskami. V rámci oprav se zachovaly okenní formáty původní stavby, naopak nové jsou vstupní prosklené stěny s posuvnými dveřmi. Cestující mohou využívat nový jižní vstup na nádraží, který se nachází směrem k městu. Od něj prochází celou budovou až do nádražní haly pasáž, která se vybavila lavičkami a dalšími prvky zpříjemňujícími pobyt cestujících. Z pasáže jsou přístupné WC pro cestující a komerční prostory. Odbavovací hala zůstává na svém původním místě, pouze pokladny se přesunuly do severní části budovy. Poslední etapa rekonstrukce náchodského nádraží začala v říjnu loňského roku. Zhotovitelem stavby byla společnost STRABAG Rail. Celkové náklady na modernizaci nádraží dosáhly částky 13,7 milionu korun.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama