„Odvedli jsme tranzitní dopravu ze tří obcí, kterými denně projíždí téměř 6 tisíc vozidel. Místním obyvatelům se zlepší podmínky, sníží se prašnost, hluk a riziko nehod. Namísto staré silnice, kde měl v plném provozu kamion problém předjet cyklistu, vzniká nová silnice, která je plnohodnotnou součástí mezinárodního tahu,“ uvedl ministr Dan Ťok.
Předpokládaná cena stavby byla 482,5 milionů korun, stavba byla vysoutěžena za 448,1 milionu korun – tedy za 93 % předpokládané ceny. Ministerstvo dopravy bude usilovat o to, aby byla celá přeložka I/34 dokončena podle původních záměrů, tedy aby na tuto silnici dále navázal i západní obchvat Pelhřimova. Předpokládané zahájení obchvatu Pelhřimova je v roce 2020, dokončení v roce 2023.
„Řadu úseků silnic prvních tříd jsme už letos otevřeli a další dáme řidičům k dispozici ještě do konce stavební sezóny. Často jde právě o obchvaty, které dopravu odvedou mimo obydlené části obcí a měst. Letos se zprovozní ještě například silnice 1/35 mezi Valašským Meziříčím a Lešnou, další úseky obchvatu Třince na silnici 1/11 či rozšíření průtahu Pardubic. Na dálnicích se během letoška otevírá téměř 40 nových kilometrů - na D3, D4, D11 a modernizované D1,“ dodal ministr Ťok.