Po řediteli SFDI Zbyňkovi Hořelicovi proto bude ministr dopravy chtít, aby prověřil ve spolupráci s náměstkem pražské primátorky Petrem Dolínkem, jakých projektů se obvinění tří pracovníku TSK týká a zda nejde o projekty financované z rozpočtu SFDI.
„Pochybnými zakázkami TSK se zabývá policejní odbor závažné hospodářské trestné činnosti, což je velmi alarmující. Musíme mít ujištění, zda nejde o projekty financované z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury. To může určitě ovlivnit výši finančních prostředků, které jsou Praze každoročně poskytovány z rozpočtu fondu,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.
V loňském roce bylo poskytnuto z rozpočtu fondu TSK celkem více než 404 milionů korun, letos se zatím počítá s částkou ve výši cca 308 milionů korun.
Zákaz vjezdu kamionů na část městského okruhu omezí financování oprav
Ministr dopravy Dan Ťok chce také varovat před návrhem náměstka pražské primátorky Dolínka zakázat vjezd kamionů nad 12 metrů po části městského okruhu od Spořilovské po Běchovice. „Tato varianta znamená, že Státní fond dopravní infrastruktury by tuto část komunikace musel přestat financovat. Zároveň by se zvýšila kamionová doprava na komunikacích nižších tříd ve Středočeském kraji, které k tomu nejsou určené," vysvětluje ministr.
V hlavním městě Praze Státní fond dopravní infrastruktury financuje jak investice, tak i opravy a údržbu, které se týkají silnic a místních komunikací dočasně plnících funkci nevybudovaných částí silničního okruhu kolem hlavního města Prahy. Rozsah dotčených komunikací je upravován v závislosti na postupu výstavby silničního okruhu a dalších pozemních komunikací.
Dostavbou chybějících částí silničního okruhu kolem Prahy (SOKP nebo také D0) se dnes zabývala pracovní skupina pod vedením náměstka ministra dopravy Kamila Rudoleckého, která řešila stavby severní části okruhu s označením 518, 519 a 520. Zástupci resortu dopravy, životního prostředí, hlavního města i Středočeského kraje stanovili harmonogram další přípravy pro všechny strany, kterých se výstavba okruhu dotýká. Zabývali se rovněž aktuálním stavem pořizování územně-plánovací dokumentace.
Cílem je zahájit co nejrychleji nový proces posouzení vlivu na životní prostředí (EIA), a otevřít tak cestu k získání potřebných povolení pro tuto klíčovou dopravní stavbu, kterou roky brzdily spory o vedení trasy. Obdobná skupina koordinuje i přípravu východní části okruhu spojující D1 (označovanou jako SOKP 511) s již zprovozněnou částí pražského okruhu od Běchovic k hradecké dálnici D11 a mladoboleslavské D10.