Oblast Václavského náměstí, Florence a Hlavního nádraží bude v nejbližších letech vzrušující sledovat. Tyto místa se úplně promění. Rekonstrukce Václavského náměstí už začala. Naše nejvýznamnější náměstí čeká i na návrat tramvají. Z Florence bude moderní městská čtvrť. Před Hlavákem nebude Sherwood, ale nový park s tramvajovou zastávkou přímo před vchodem. A základ už máme hotový – obnovené koleje v Opletalově a novou zastávku. Využijeme je ale mnohem dřív. Poslouží jako náhradní kolejová doprava, až se pustíme do opravy stropní desky ve stanici Florenc.
Na Hlavním nádraží se denně pohybují desetitisíce cestujících. Je to důležitý dopravní uzel nejen pro Prahu, ale i celou Českou republiku. Budoucí trať zde má obrovský potenciál. Je určitě jedna z nejdůležitějších, které připravujeme. Ulehčí totiž napnuté dopravě v centru Prahy v ulicích Jindřišská a Vodičkova. Zajistí přímé napojení největšího nádraží v Česku na tramvajovou síť, jako tomu bylo v minulosti, a spojí Vinohradskou a dvě vlaková nádraží v centru, Hlavní a Masarykovo.
Těchto „ochutnávek“ důležitých kolejových staveb máme víc. Řadí se mezi ně nedaleká Muzejní oáza už s nachystanými kolejemi pro budoucí propojení Vinohradské s Václavským náměstím. Po loňské rekonstrukci Nádražní máme hotové napojení Dvoreckého mostu na levém břenu Vltavy. A dá se zmínit i zprovozněná tramvajová trať mezi stanicemi Pražského povstání a Pankrác. Chceme ji protáhnout až k postě a ideálně pokračovat dál na Budějovickou, pokud se dohodneme s městskou částí.