Námitky spolku proti stavbě jsou nekonkrétní a zavalí úřady dalším papírováním místo toho, aby mohla stavba začít a brzy sloužit lidem, kteří na ní netrpělivě čekají. Na tiskovém brífinku to řekl ministr dopravy Dan Ťok.
„Spolek Děti Země uplatňuje svou obvyklou procesní zdržovací taktiku, kdy v rámci rozkladu požaduje přezkoumat všechna podkladová závazná stanoviska příslušnými nadřízenými orgány podle správního řádu. V praxi to znamená ověřování a potvrzování všech dokumentů, vyrozumění všech účastníků stavebního řízení, až poté je možné rozhodnout a vydat pravomocné stavební povolení,“ řekl ministr dopravy.
Podle ministra si sdružení a jeho předseda Miroslav Patrik bere všechny občany obcí, přes které jezdí tranzitní doprava a ztěžuje tak jejich život, jako svoje rukojmí.
„Podaný rozklad spolkem, který údajně chrání přírodu, jsou účelové, zavalí úřady několikaměsíčním papírováním místo toho, aby mohla stavba co nejdřív sloužit lidem a chránit především je před těžkou nákladní dopravou,“ dodal ministr Ťok.
Na trase budoucí dálnice D11 z Hradce Králové směrem na Smiřice již probíhá archeologický průzkum, po kterém bylo možné ještě letos zahájit stavbu samotné dálnice. Vydané stavební povolení na úsek s číslem 1106-1 D11 Hradec Králové – Předměřice nad Labem není tak kvůli napadení spolkem Děti země platné.
Podobnou zdržovací taktiku spolek Děti země už použil na sedmi úsecích modernizace dálnice D1 a v průměru tak zdržel výstavbu těchto úseků nové D1 z Prahy do Brna o jeden rok. O několik let sdružení také oddálilo zprovoznění dálnice D8 v úseku Lovosice – Řehlovice.