„S našimi experty jsme se shodli na tom, že kapacita průtahu je nadhodnocena,“ uvedl šéf Věcí veřejných. „Je tu evidentní nekoordinovanost města, kraje a státu. Lidé, žijící na Roudné, jsou omezováni ve svých právech, ceny jejich nemovitostí jsou nižší a existují tu rovněž stavební uzávěry. Členové ODS začínají skupovat pozemky v předpokládaném území stavby a již dnes máme zprávy o doslovném terorizování několika místních obyvatelek, které je za žádnou cenu nechtějí prodat. Doporučuji všem, aby se zorganizovala petiční akce, navíc je příhodná doba, kdy bude docházet na komunální úrovni ke změně územního plánu.“
Jak dále zaznělo na setkání, město by si nemělo dovolit další zadlužování a své síly by mělo namířit na vybudování obchvatu, protože průtah je tím posledním a nejhorším řešením. Ideální částka, potřebná na celkové potřebné investice do dopravní infrastruktury by údajně měla v krajské metropoli dosahovat až k 15 miliardám korun – jsou rozbité silnice, katastrofální je podle expertů VV také stav plzeňských hlavních mostů. Částka za průtah by se tedy měla poskytnout právě na tato nejbolestivější místa.
Supi se slétají….
Skupování pozemků je podle štábu spolupracovníků Víta Bárty dílem plzeňského podnikatele a významného člena ODS Petra Štrunce. Tím, že by se od budování průtahu odstoupilo, by se překazily výhledy tučných zisků některým kmotrům z občanské demokratické strany. Jak zaznamenaly ParlamentníListy.cz, slova „véčkařů“ potvrdila Jaroslava Zwikelová z Luční ulice, která má zažívat pravidelný silný nátlak na to, aby prodala svůj pozemek. „Nebudeme iniciovat vaše protesty,“ řekl dále Vít Bárta, „ale věřte, že vám pomůžeme a zaštítíme vás. Je ideální čas, máte hejtmana, který je horkým kandidátem na budoucího ministra dopravy,“ dodal s odkazem na Milana Chovance z ČSSD.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Václav Fiala