Bártovy plány? Nesmysl a populismus, kroutí hlavou Bendl

07.09.2010 9:51 | Zprávy

Dopravní expert ODS, poslanec Petr Bendl, považuje některé nápady nového ministra dopravy Víta Bárty za nepříliš reálné. Výrok svého nástupce ve funkci o zvýšení pokut pro bohaté řidiče a majitele silných vozů považuje bývalý ministr dopravy dokonce za naprostý nesmysl. Jde podle něj o laciný populistický trik.

Bártovy plány? Nesmysl a populismus, kroutí hlavou Bendl

„To je prostě hra na lidskou závist. Co se týče obsahu vozu, já vůbec nemusím řídit svoje auto. A pokud jde o majetkové poměry řidiče? Asi by to vedlo k tomu, že by lidé své majetkové poměry tajili ještě víc než dosud. Taky si dost dobře nedovedu představit, kdo by zjišťoval majetkové poměry každého řidiče, který překročí povolenou rychlost. Je to nesmysl. Myslím, že bodový systém stačí," řekl serveru ParlamentníListy.cz Bendl, podle kterého jsou některé Bártovy plány utopistické.

Cenu za kilometr nelze určit

Ministr Vít Bárta také řekl, že průměrnou cenu kilometru dálnice srazí z 250 milionů korun na polovinu. Ani to nepovažuje Bendl za příliš reálné. Na dotaz, za kolik se dá podle jeho názoru postavit kilometr dálnice, však odpovědět nechtěl.

„K výrazné úspoře by mohlo dojít jedině v případě, že by byla přijata novela stavebního zákona, která by zamezila zbytečnému prodlužování staveb. Kvůli tomu se výstavba některých dálnic protahuje o léta, a to náklady několikanásobně zvyšuje. Ale nějakou cenu za kilometr vám neřeknu. To je nesmysl. Podstatně se liší náklady na výstavbu dálnice na poli a ve skále," tvrdí Bendl.

Přes obce jezdí tuzemské kamiony

Omezení kamionové dopravy, které Bárta slibuje, Bendl také nepovažuje za příliš reálné. „Vedlo by to k tomu, že se prostě někam nedostanete. Je otázka, co je větší zlo. Jestli když někde projede jeden kamion, nebo se to tam poveze deseti malými náklaďáky. Zvyšování mýtného problém nevyřeší. Mezinárodní kamiony využívají naší dálniční síť, přes města a obce jezdí hlavně tuzemští dopravci a kvůli zásobování, protože neexistuje paralelní komunikace," prohlašuje bývalý středočeský exhejtman.


Čtěte také:


Foto: Hans Štembera

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tomáš Urban

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Na resortu dopravy budí vášně jediná žena

15:55 Na resortu dopravy budí vášně jediná žena

„Jsme zaměstnanci Ministerstva dopravy a už nemůžeme nečinně přihlížet. Věřili jsme, že přinesete do…