"Pokud začne sněžit a na silnicích je souvislá vrstva sněhu, tak je samozřejmě více dopravních nehod, ale s menšími následky. Mnohem horší tak je, když je zima mírnější, pravidelně pak zaznamenáváme méně nehod, ale následky bývají ve více případech tragické," říká ředitel dopravní policie Leoš Tržil.
K tématu:
Dopravní nehody: Loni bylo mrtvých nejméně od roku 1961
I statistiky ukazují, že v letech, kdy byl listopad teplotně nadprůměrný (2005 a 2008), zemřelo více než sto lidí. Naopak loni to bylo 86 lidí, předloni potom 65.
"Málokdo z řidičů si uvědomuje, že špatnou viditelnost způsobuje nejenom horší počasí, tedy například podzimní mlhy. Velkou roli hrají taky nečistoty na autě, ať už na světlometech nebo třeba na předním skle. Samostatnou kapitolou pak je stav vozidla při teplotách kolem nuly, často potkáte spoustu řidičů, kteří před vyjetím ani auto pořádně od námrazy neočistí,“ uvedl pro ČT ministrův zmocněnec pro bezpečnost silničního provozu Karel Loprais.
Čtěte také:
Dálniční pirát už jednou před soudem byl. Havel ho osvobodil
SPZ se svým jménem? Lze koupit v aukci
Závodník Loprais bere na dopravě 60 tisíc. Prý ale za málo práce
Rozpočet Lopraisovy osvěty v rámci BESIPu je 90 milionů
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: joh