Vadí mu, že firma ultimativně požaduje od státu zvýšení ceny. Práce na D1 se před nedávnem zastavily mezi Lhotkou a Velkou Bíteší na Žďársku, podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) kvůli tomu, že stav krajnic je horší, než se předpokládalo.
Žák prohlásil, že stavaři používají řidiče jako rukojmí v boji o navyšování cen staveb. "Upozorňuji všechny dodavatele, že stát nebude ustupovat nátlaku na umělé navyšování cen staveb tzv. vícepracemi, natož pak ultimativnímu jednání hraničícímu s vydíráním," sdělil ministr úřednické vlády. Zároveň podle mluvčího úřadu vyzval Žák ředitele ŘSD Davida Čermáka k přípravě všech možných variant řešení, včetně okamžitého vypovězení smluv se zhotovitelem a obnovení provozu na dálnici.
Ostatní dodavatelé normálně pracují
Šéf ŘSD ve středu uvedl, že se ve zmíněném úseku D1 po odstranění betonových desek z krajnice vozovky ukázalo, že je dálnice v horším stavu, než s jakým počítal projekt oprav. "Únosnost na krajnicích je menší, než se předpokládalo," řekl. Pravděpodobně se tak podle něj letos nepodaří položit nový povrch ani v jednom jízdním pásu. OHL ŽS, která D1 u Velké Bíteše opravuje, proto zastavila stavbu.
Podle Žáka ministerstvo nezpochybňuje, že se mohly objevit problémy se stavem krajnice D1. "Mně vadí, že stejný problém se vyskytl na několika úsecích, ale zatímco ostatní dodavatelé pokračují v pracích a při tom řeší technický problém, jakých se při takové stavbě vyskytne mnoho, tak jeden z nich to řeší zastavením prací a vysláním ultimativního požadavku směrem ke státu o navýšení ceny," řekl ministr.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: lze, čtk