„V roce 2007 platily kamiony za kilometr průměrně 4,16 koruny, o šest let později je to prakticky stejně, tedy 4,19 koruny. Vyplývá to ze zjištění společnosti Inoxive, která se několik let detailně zabývá analýzou tuzemského elektronického mýtného systému. Přitom ještě v roce 2012 platila nákladní vozidla průměrně 4,39 Kč za kilometr. Protože mýtné tarify zůstávají v roce 2014 nezměněny a podíl levněji jezdících Euro V vozidel stále roste, pro letošní rok bude průměrná cena kilometru ještě nižší, neměla by však klesnout pod 4,13 Kč,“ uvedl na tiskové konferenci Ondřej Zaoral ze společnosti Inoxive.
Podle Zaorala také za poslední roky dochází k pravidelné a předvídatelné obměně vozového parku mezinárodní kamionové dopravy a kamiony takzvané třídy Euro 5 čím dál více vytlačují mnohem méně ekologicky šetrná vozidla třídy Euro 3. Výběr mýta navíc prý neovlivňuje pouze výše sazeb, ale celkem logicky i ekonomická situace a počet ujetých kilometrů.
„V roce 2014 pozorujeme od začátku roku pozitivní růstové impulzy. Výběry v jarních měsících rostly meziročně až o 5 %, překvapivě slabé však byly letní měsíce červenec a srpen. Růst se nicméně vrací v září a trend posledních let ukazuje, že říjen a listopad jsou výnosově nejsilnější měsíce,“ oznámila dále analytická společnost ke stavu výběru elektronického mýtného. Výběr mýtného od počátku na českých komunikacích řeší firma Kapsch.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Radim Panenka