Až do 11. května mohou podávat nabídky zájemci o veřejnou zakázku na komplexní reklamní služby, které budou poskytovány všem rozhlasovým stanicím a divizím Českého rozhlasu. Úkolem vybraných agentur bude příprava a realizace marketingových strategií, vytvoření koncepce prvků firemního stylu k jednotlivým projektům, plánování médií, tvorbu kampaní včetně těch digitálních, nebo realizaci eventů a akcí na podporu poslechovosti.
Český rozhlas považuje za nejvhodnější výběr tří agentur. Rámcové smlouvy s nimi chce uzavřít na čtyři roky a první zakázky jim zadat už letos v červnu. Za optimální považuje výběr tří agentur. Ty by se opakovaně střetávaly v minitendrech o jednotlivé vypisované zakázky. Předběžná celková hodnota plnění je 160 milionů korun.
Členové Rady Českého rozhlasu mohou jen zvedat obočí
„Veřejnoprávní média potřebují sledovanost úplně stejně jako komerční, takže snaha o rozšíření okruhu posluchačů je podle mého naprosto legitimní,“ říká pro Parlamentní Listy.cz Roman Němec, ředitel IDEAS ADVERTISING s.r.o. a viceprezident Asociace českých reklamních agentur. Podle něj nestačí, když se ve svém vysílání bude Český rozhlas propagovat sám. „Tím nezíská nové posluchače, může jenom budovat loajalitu mezi těmi stávajícími,“ dodává Němec.
Člen Rady Českého rozhlasu Milan Badal upozorňuje, že rozhodnutí o veřejné zakázce je věcí managementu Českého rozhlasu. „My můžeme leda zvedat obočí, ale to je tak všechno, co můžeme. Celá rada je koncipovaná jako hybrid mezi nějakou správní a dozorčí radou. A má velmi striktně vymezené kompetence. Když to přeženu, tak jejím nejsilnějším – a v podstatě i jediným – nástrojem je odvolání generálního ředitele,“ podotýká pro ParlamentníListy.cz Badal.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jih