V těchto dnech odstartovala vláda kampaň na podporu důchodové reformy. Na webových stránkách www.klidnabudoucnost.cz občany vyzývá k pořízení si důchodového spoření s vysokým státním příspěvkem. „Natankujte na penzi teď! Dáte 500 korun, stát vám přidá 750 korun. Pokud je vám více než 35 let, nabídka pro vás platí jen do 30. června. Nenechte státu peníze, které mohou být vaše,“ vyzývá vláda na webu, na němž jsou vyobrazeny kanystry, a který je laděný v barvě khaki.
Viki Cabadaj hraje ve spotu
Tuto informační kampaň podpořil v reklamním spotu také herec Jan Antonín Duchoslav neboli Viki Cabadaj z oblíbené komedie Sněženky a machři. Reklamu už začaly vysílat televizní stanice. V půlminutovém klipu natankuje za pět set korun palivo do auta, po chvíli mu však dojde benzín. Naštěstí však myslel na budoucnost a spořil, a proto k automobilu stojícímu uprostřed pole přispěchá úředník s kanystrem v ruce a nádrž mu doplní.
Šichtařová: S křížkem po funuse
Podle známé odpůrkyně důchodové reformy a ekonomky Markéty Šichařové je logické, že vláda bude dál propagovat penzijní reformu, kterou předtím schválila a stojí si za ní. „Překvapivé ale je, že takto masivní propagace přichází až v polovině května namísto toho, aby přišla už 1. listopadu loňského roku nebo 1. ledna. Otázkou také je, zda to nejsou vyhozené peníze v tuto chvíli, kdy se ukázalo, že druhý pilíř mnoho budoucích penzistů příliš nenalákal,“ řekla ParlamentnímListům.cz Šichtařová s tím, že tato propagace přichází takříkajíc s křížkem po funuse.
Ekonomka není spokojená ani s obsahem informací na webu. „Nejsem marketingový odborník, ale kampaň bych volila asi trochu jiným způsobem. Byť má být vysvětlující, zdá se mi trochu nepřehledná. Ti, co mají obavy, zde nezískají pocit, že se dozvěděli objektivní informace, tedy i negativní. Nemyslím si, že to přesvědčí i ty, kteří dosud váhají, a že se najednou jejich počet na základě této kampaně zdesetinásobí,“ doplnila Šichtařová.
Köppl: Web je hodně dobrý, TV spot nešťastný
Odborník na marketing a reklamu Daniel Köppl je však trochu odlišného názoru. Podle jeho slov je obsah informací dostatečný a cílem je přimět váhavé Čechy, aby do druhého pilíře vstoupili.
„Jde o reakci na mimořádně velký průšvih. Je tu cíl změnit nelichotivá čísla. Je to dobře udělaná a profesionálně zpracovaná kampaň. Můžu mít výtky k tomu, že je laděná hodně krátkodobě a prodejně, ale nepřijde mi to nijak strašné. Čekal jsem něco daleko horšího. Televizní spot ale není úplně šťastně vyřešený. Web je však hodně dobrý. Obsah, který to má doručit, příjemci doručí,“ okomentoval pro ParlamentníListy.cz informační strategii vlády k důchodové reformě Köppl.
![](/Content/Img/content-lock.png)
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Petr Kupka