„Prostřednictvím advokátní kanceláře Jana Kalvody jsme podali žalobu na ministerstvo pro místní rozvoj, aby se zdrželo nekalosoutěžního jednání a poškozování dobrého jména naší společnosti,“ sdělil ve čtvrtek generální ředitel pojišťovny Generali Štefan Tillinger. Ostatně pojišťovna, co se týče problémů se zkrachovalými cestovkami, není jediným subjektem, co se chce soudit. Na Česko se v tomto ohledu povalí úplné tsunami stížností a žalob.
Omluva a miliony
Celá léta totiž pojišťovna Generali, jako lídr trhu pojištění cestovních kanceláří, upozorňuje na nedostatky třináct let starého zákona upravujícího podnikání v cestovním ruchu a nic. Z ministerstva pro místní rozvoj (MMR) vždy přišla odpověď, že zákon je v pořádku a pojišťovna musí uhradit vše bez ohledu na limit pojistného plnění, jehož výši navrhuje cestovní kancelář. A některé vynalézavé cestovky toho samozřejmě zneužily. Za ta léta na zmíněný legislativní nepořádek doplatily desítky českých turistů, kteří přišli o desítky milionů korun.
„Generali se proto rozhodla bránit jednání ministerstva a jeho představitelů, kteří reprezentují český stát, soudní cestou. Požaduje omluvu a finanční kompenzaci ve výši nejméně 18,5 milionů korun. Případný soudní výrok ve prospěch Generali by mohl urychlit odškodnění klientů zkrachovalých cestovních kanceláří ze strany státu,“ dodal mluvčí pojišťovny Jiří Cívka. Ostatně podobného nazírání na věc mají i další pojišťovny a jiné subjekty.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jan Rychetský