S nápadem na zavedení „elektronických karet pracovníka“ přišla Hospodářská komora České republiky. Vycházela prý ze stovky žádostí českých podnikatelů, kteří se dlouhodobě na komoru obraceli s prosbou o realizaci takového projektu, zásadně by jim prý pomohl snížit administrativní zátěž. Podnikatelé po podobném kroku volají už od roku 2000.
Podnikatelům by odpadlo papírování
V pracovní kartě by byl zaznamenán průběh zaměstnání, zda má daný pracovník v pořádku lékařské prohlídky, či zda je řádně proškolen například na bezpečnost práce. Elektronická karta by také evidovala, od kdy je pracovník zaměstnán. „V případě zavedení takové elektronické karty by mohl být pracovník zkontrolován velmi jednoduchým způsobem. Navíc by tak odpadla nutnost dokladů v papírové podobě. To je to, co podnikatelům nyní chybí. My musíme znát, odkud člověk přichází, co dříve dělal a jakou má kvalifikaci. Právě to jsou fakta, která pomohou zaměstnavatelům, zaměstnancům a v neposlední řadě i Ministerstvu práce a sociálních věcí, které do firem posílá jednu kontrolu za druhou,“ řekl pro ParlamentníListy.cz prezident Hospodářské komory Petr Kužel na mezinárodní konferenci, která se uskutečnila koncem listopadu v Praze.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Libuše Frantová