Město uvažuje o tom, že by na budoucí práce dodavateli poskytlo zálohu až 2,5 miliardy korun. Postup města kritizuje opoziční zastupitel Karel Březina (ČSSD). Město se hájí tím, že musí zkontrolovat všechny změny, které v projektu během výstavby nastaly. "Neuhrazené faktury činí k dnešnímu dni asi 1,5 miliardy korun a další asi miliarda korun je v rozpracované výrobě, kde jsme ty faktury prozatím neposlali," řekl ČTK Polák. Podle mluvčího se problém dotýká i všech subdodavatelům, kterým Metrostav nemůže práce proplácet. "Doufáme, že se s radnicí velmi rychle dohodneme," doplnil Polák. Podle něj se ale i nadále pokračuje ve výstavbě tak, aby se v tunelu mohlo začít zkušebně jezdit na konci dubna příštího roku.
Pražští radní se problémem zabývali na několika posledních jednáních rady. Znovu by se k němu mohli vrátit v úterý."Pozastavení plateb nastalo na základě faktu, že v průběhu výstavby tunelu Blanka došlo k významným změnám projektu. Většina těchto změn již byla provedena. Město v současné době kontroluje jednotlivé změny v projektu tak, aby mohly být faktury proplaceny v souladu se zákonem o veřejných zakázkách," sdělila ČTK mluvčí pražského magistrátu Tereza Králová. "Jedná se o kontrolu více než 2300 složek, které vyskládané na sobě by měřily 44 metrů, a sahaly by tak do dvou třetin výšky Petřínské rozhledny," doplnila. Podle Králové město o řešení s Metrostavem jedná, možností je právě poskytnutí zálohy.
Podle informací ČTK z posledního prosincového jednání rady vyplývá, že není jasné, jestli všechny provedené práce byly městem předem schváleny a jestli už nebyl překročen rozpočet pro dodatečné práce, který může činit maximálně 20 procent ceny původní zakázky.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jno, čtk