Všichni tři ředitelé železničních dopravních společností byli hosty druhé části diskusního pořadu ČT Otázky Václava Moravce. Místo konstruktivní debaty se však před televizními kamerami odehrávalo jen vzájemné osočování mezi soukromými a státním dopravcem.
Petr Žaluda se v úvodu pochlubil, že Českým drahám prý v prvním pololetí letošního roku vzrostl počet cestujících o téměř tři miliony. Dle statistik OVM však počet cestujících v roce 2011 oproti roku předchozímu klesal.
ČD nejvíc prodělávají, budou muset odejít
S Žaludovým tvrzením ale nesouhlasil Radim Jančura. „Na trase Praha – Ostrava jsme spolu s Leo Expressem zdvojnásobili počet sedaček a máme víc než osmdesátiprocentní obsazenost. Takže je nesmysl, aby Českým drahám počet cestujících narostl. Tři dopravci se na trase neuživí. Ten, kdo bude nejvíc prodělávat, bude muset odejít. A nejvíc prodělávají České dráhy,“ uvedl Jančura.
Leoš Novotný sice připustil, že jeho vlaky měly v prvních dnech technické problémy, nicméně při začátcích je to podle něho normální. „Na rozdíl od vlaků třicet let starých jako u Českých drah, které se otevírají za jízdy, máme nejbezpečnější vlaky. Jsou to zbrusu nové švýcarské stroje,“ konstatoval.
„My prostě máme nárůst o tři miliony cestujících a 150 milionů navíc. Kdybychom na trase do Ostravy měli pokles cestujících, bezesporu by se to projevilo. Firma provozně roste. Když jsem na ČD nastupoval v roce 2008, byla ztráta přes dvě miliardy, dneska jsme v plusu,“ snažil se hájit Žaluda.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Radim Panenka