Počátek našeho příběhu se datuje zhruba dva roky nazpět, kdy Knihovna Václava Havla vyhlásila soutěž na uměleckou instalaci v prostorách terminálu na pražském letišti, které od exprezidentovy smrti nese jeho jméno.
Instalace by na letišti měla nahradit dosavadní expozici Forum Havlum. Do jednokolového neveřejného výběrového řízení se z vyzvaných přihlásilo celkem sedm autorů či jejich ateliérů. Porota následně klasicky vybrala vítěze. Na tom by nebylo nic zvláštního. Pokud by se ovšem neozval jeden z účastníků soutěže s vážnými námitkami, že oceněné návrhy neodpovídaly závazným podmínkám, porota byla povinna je z výběru vyloučit – a opakovaně nevyzýval Knihovnu Václava Havla, aby dle jeho vnímání neregulérní výsledky zrušila.
Jde o případ architekta Petra Pištěka. Ten je přesvědčen, že podmínky výběrového řízení naplnil, přestože to nebylo vzhledem k požadovanému uplatnění stávající digitální expozice a zároveň bezpečnostním a provozním nárokům letiště jednoduché. A tvrdí, že čtyři návrhy, které se umístily před ním, zadané závazné podmínky, resp. technické požadavky nesplňují.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Radim Panenka