Jeden z největších opravců vagónů bojuje s ČD Cargo. Ty informace by vás měly zajímat. Zapomenuté jméno z KDU-ČSL a hodně, hodně peněz do soukromých rukou

13.12.2019 10:30 | Zprávy

Podle našeho zdroje, který se v problematice drážních zakázek orientuje, ale nepřeje si být jmenován, Ostravské opravny a strojírny (OOS) nedodržovaly dohodnuté termíny oprav a porušovaly tak smluvní dohody, což vedlo k tomu, že se státní podnik ČD Cargo rozhodl lukrativní byznys ponížit. Tento krok vedl údajně k tomu, že se společnost OOS dostala do finanční tísně a začíná se zbavovat svého majetku. Jedním z řešení situace by podle tohoto zdroje mělo být napojení majitelů OOS na jistého uprchlého podnikatele. ParlamentníListy.cz se pokusily do celého propletence vztahů přinést světlo.

Jeden z největších opravců vagónů bojuje s ČD Cargo. Ty informace by vás měly zajímat. Zapomenuté jméno z KDU-ČSL a hodně, hodně peněz do soukromých rukou
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vlak, ilustrační foto

Jak situace v OOS vypadá, jsme se zeptali přímo ve společnosti. Jednatel a jeden z majitelů OOS ParlamentnímListům.cz poskytl rozsáhlé odpovědi. Z nich vyplynulo, že situace není takzvaně černobílá.

Podle Petera Šuška se totiž OOS s ČD Cargo soudí, ale důvodem prý není pochybení na straně dodavatele, nýbrž opačně: „Je pravdou, že po ČD Cargo soudní cestou vymáháme dluhy, které nám dluží za výkony, které nám neuhradili v termínech splatnosti. Jedná se o desítky miliónů korun. Dále budeme po vedení ČD Cargo vymáhat škody, které nám způsobilo svým protiprávním jednáním,” sdělil.

„Není pravdou, že bychom své závazky vůči ČD Cargo plnili pozdě, nebo porušovali smluvní ujednání. Naopak ze strany ČD Carga docházelo k neposkytování součinnosti při opravách nákladních vagónů. Ve smlouvách si ČD Cargo vymínilo právo, že si bude dodávat vlastní náhradní díly, potřebné k opravě vagónů. Realita byla taková, že OOS nebyla ze strany ČD Carga poskytnuta součinnost a díly byly dodávány opožděně, někdy pouze částečně nebo vůbec. Vznikala paradoxní situace, kdy si sám objednatel prodlužoval opravní dobu vagónů, a nám zároveň blokoval výrobní kapacity. 

Dnes ovšem víme, že to bylo záměrné a organizované jednání, jak poškodit OOS,“ míní Peter Šuška. 

Pokud ale nyní zabrousíme do historie, pak vrchol spolupráce mezi státem a OOS probíhal v letech 2006 až 2016, kdy OOS získala veřejné zakázky v objemu zhruba 5,6 miliardy korun. Přičemž největším odběratel byly výše zmíněné České dráhy a ČD Cargo. Postupem času se ale vztah mezi OOS a ČD Cargo podstatně zhoršil. V roce 2019 objem všech veřejných zakázek pro OOS smrskl na částku převyšující sto milionů korun. Zřejmě i díky tomu se dříve zisková firma propadá do ztráty. Například v k 31.3.2006 vykazovala firma zisk před zdaněním ve výši 64 miliónů, o rok později téměř 510 miliónů korun, další rok 345 milionů, v březnu 2009 dokonce téměř 2 miliardy korun.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: B. Richterová a T. A. Nový

Mgr. Jana Zwyrtek Hamplová byl položen dotaz

Výměna manželek

Myslíte, že je problém v pořadu? A co třeba sociální sítě, kam rodiče často dávají fotky svých dětí bez jejich souhlasu? Nebo třeba videa, která s nimi točí a dávají na internet? To nemyslíte, že je třeba řešit spíš, než jeden pořad?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zrušení koncertu klavírní legendy smrdí politikou. Církev žehnala Prague Pride

14:25 Zrušení koncertu klavírní legendy smrdí politikou. Církev žehnala Prague Pride

Tříkrálový klavírní koncert české legendy jako politická akce? Podle Českobratrské církve evangelick…