Prostě říční doprava, byť nejlevnější a nejekologičtější, je v Česku Popelkou. Vláda jí nicméně nedávno vyjádřila podporu.
„Je to zcela neekonomické, neperspektivní a v neposlední řadě to též ohrožuje cenné části přírody. Peníze na tuto zbytečnou stavbu budou chybět na obchvaty měst a byly by efektivněji vynaloženy na železniční koridory, které mají o řád vyšší kapacitu,“ napsal již dříve předseda Strany zelených Ondřej Liška k dopravě na Labi a úvahám o stavbě jezu v Děčíně. Zelení prostě šífy neradi. Říční doprava v Česku skomírá a tuzemští rejdaři jsou zoufalí. Ostatně to lze říct i o lidech, co na lodích plných nákladu po Labi plují.
Bordel od kamioňáků
V Lovosicích kousek za zdymadlem stojí plně naložený šíf, včetně připojené části, takzvané vany. Tuny chemického hnojiva, přesněji ledku z místní chemičky, zmizely v jeho útrobách a teď míří do Německa. Čtyřčlenná posádka je na palubě, stačí odvázat lana a vyrazí se. Místní zdymadlo vyrovná hladinu. Kapitán Koula si na kapitánském můstku pochvaluje, že je sice špatné počasí, ale hloubka v Labi pro plavbu ideální. Dnes prý loď Vera, kterou postavili v době převratu roku 1989 v Mělníce, drhnout dnem o dno řeky nebude. Jindy se to stává dost často. I kvůli tomu musí každých pět let na technickou prohlídku.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jan Rychetský