Uplynulému týdnu ve sdělovacích prostředcích dominovaly informace o povodních, které dolehly na většinu českých krajů. „V té souvislosti musím říct, že je zvláštní, jak se dějiny opakují. Při povodních v roce 2002 jsem se týden po otevření předtím zatopené staré Prahy účastnil konference a jejím tématem bylo mediální uchopení povodní. Vzpomínám si, jak tam tehdy několik lidí včetně mě říkalo, že je velice zvláštní, jak se naše media orientují výhradně na negativní zprávy, jak se chovají destruktivně i v okamžiku ohrožení,“ uvádí pro ParlamentníListy.cz Petr Žantovský.
Jako příklad posloužil tehdejší pražský primátor Igor Němec, který si vinou špatných informací od Povodí Vltavy vysloužil v médiích psí hlavu za svou větu, že situace je nadmíru výtečná. „Vzápětí se zatopila stará Praha a všichni se mu smáli. Přitom on v tom byl absolutně nevinně, ale ta mediální vlna ho spláchla a přestal být primátorem. Česká média se mu tehdy velice snažila smůlu po hlavě ještě pomazat a udělat z něj hlupáka,“ vzpomíná mediální odborník.
Česká média by i ze starosty New Yorku udělala blba
Srovnává to s příběhem, kdy rok předtím následkem teroristického útoku spadla ve Světovém obchodním centru Dvojčata. „Tehdejší starosta New Yorku Giuliani vylezl na horu popadaných sutin z těch dvou budov, postavil se tam, na hlavě čepici s americkou vlajkou, a vlastně řekl jen pár slov: ´Amerika se nevzdá, postavíme se a jdeme do toho.´ Americká média z něj tehdy udělala velkého hrdinu, protože starosta v okamžiku strašlivého životního ohrožení přesně vyjádřil postoj Ameriky,“ konstatuje Petr Žantovský.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jiří Hroník