Hampl obšírněji vysvětlil, proč je značka ODS nyní již mrtvá. V marketingu podle něho zánik značek není situace vůbec neobvyklá: „Stane se vám, že se vám nepovede nějaký produkt, či více produktů za sebou a zjistíte, že značka Trabant je taková, že se vám spíše vyplatí založit novou firmu. To je běžný postoj, že se v případě neúspěchu nějaké značky raději založí nová firma. ODS je značka, která nemá žádnou perspektivu, nikdo ji nechce a nikdo ani nemá žádnou vizi, jak ji revitalizovat. A je otázka, kdyby to někdo chtěl udělat, kolik by to stálo peněz, energie a zda by to vůbec stálo za to.“
Velmi špatný marketing ODS
Smrt značky ODS má podle Hampla hlubší kořeny a příčiny. Podle něho je nutné kalkulovat s tím, že politické rozhodování lidí je velice povrchní. Když si dům za 10 milionů korun bude chtít pořídit jeden člověk, věnuje spoustu energie zjišťování informací, zda je to v dobré lokalitě, dům je z dobrého materiálu, na pevném podloží, je cenově odpovídající, zasíťovaný a tak dále. Když si bude dům pořizovat ale sto lidí, už takovou energii zjišťování informací věnovat nebudou.
„Teď si představte, že jste jeden ze sedmi milionů voličů. Voliči jednají celkem racionálně, když nečtou programy, protože je může jednoduše přehlasovat někdo, kdo programy také nečte. Čili je to hodně o marketingu a když to trochu přeženu, volič volí, jako kdyby si kupoval prací prášek. Ono se často říká, že ta a ta strana si voliče nezískala. To se přeceňuje. Mnohdy by stačilo, kdyby strana měla jenom lepší marketing, lepší prezentaci a hlasy by dostala,“ říká Hampl.
Čili dlouhodobě vidí, že má ODS velmi špatný marketing: „Málokdy udělají něco, že by to lidi chytilo za srdce. Na začátku devadesátých let byl marketing dobrý. To ta strana komunikovala úplně jinak. Pamatuji si Václava Klause, který tehdy jako lídr ODS trávil hodiny tím, že třeba na mítincích debatoval s horníky a diskutoval s prodavačkami. Ne tedy, že by se dalo prohlášení do novin a tím by to haslo. Tento způsob komunikace s odchodem Václava Klause zmizel.“
Nálepka modrých strak
Velký problém je, že lidé berou značku ODS za symbol korupce a modrého ptáka spíše za modrou straku.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Lukáš Petřík