Poznají české děti fake news? Zjistili jsme, že na vybrané školy míří inspektoři

10.03.2018 14:22 | Zprávy

Jak se v českých školách vyučuje mediální gramotnost, bude v letošním roce prakticky hodnotit Česká školní inspekce. Inspektoři mají v plánu výuku mediální výchovy analyzovat celkem na stovce základních a středních škol v Česku. O aktivitě inspektorů v této oblasti ParlamentníListy.cz informoval zdroj redakce, který prozradil jejich návštěvu na jedné nejmenované pražské střední škole.

Poznají české děti fake news? Zjistili jsme, že na vybrané školy míří inspektoři
Foto: kr-stredocesky.cz
Popisek: Prázdná třída, ilustrační foto

Česká školní inspekce se v letošním roce vrhla do praktického zhodnocení výuky mediální gramotnosti na českých školách.  

O návštěvě inspekce v souvislosti se začleňováním výuky mediální gramotnosti do vyučovacích hodin informoval ParlamentníListy.cz zdroj blízký jedné pražské střední škole. Informaci o návštěvě inspekce na hodině prý vyučující dostal dva dny předem. Identitu zdroje i konkrétní střední školy, kde návštěva inspektorů proběhla, redakce zná.

Podle náměstka ústředního školního inspektora Ondřeje Andryse v tomto případě ale Česká školní inspekce výuku mediální gramotnosti ve školách nekontroluje.

Hodnocení, nikoliv kontrola

„Kontrola se týká například dodržování školských právních předpisů nebo nakládání s finančními prostředky státu,“ sdělil ParlamentnímListům.cz Andrys s tím, že v případě návštěv na školách v souvislosti s výukou mediální gramotnosti jde o „hodnocení“. „Hodnocení se zaměřuje zejména na podmínky, průběh a výsledky vzdělávání,“ doplnil Andrys.  

Česká školní inspekce ohodnotí začleňování mediální výchovy do výuky v tomto roce na celkem stovce škol. „Prezenční návštěvy budou realizovány na vzorku cca 50 základních a 50 středních škol napříč celou Českou republikou,“ uvedl na dotaz ParlamentníchListů.cz Andrys. Realizace praktické části hodnocení začala v únoru.

Půl roku a sto škol před sebou...

„Za tento měsíc bylo navštíveno jen několik jednotek škol. Nicméně máme na to celé pololetí až do června,“ upřesnil hodnotící proces Andrys.

Význam mediální výchovy a gramotnosti se v posledním roce začal zdůrazňovat. A na poplach začali bít i někteří odborníci či novináři. Loni v létě se v boji proti dezinformacím a podléhání takzvaným fake news například začali angažovat někteří novináři, zapojily se i neziskové organizace.

„Pro uplatnění jednotlivce ve společnosti je důležité umět zpracovat, vyhodnotit a využít podněty, které přicházejí z okolního světa,“ sdělil Andrys k problematice mediální gramotnosti redakci ParlamentníchListů.cz. „Média se stávají důležitým socializačním faktorem, mají výrazný vliv na chování jedince a společnosti, na utváření životního stylu a na kvalitu života,“ doplnil. Inspekce se letos na mediální výchovu ve svém tematickém hodnocení zaměří vůbec poprvé.  

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Jonáš Kříž

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Od 16 k volbám, už letos, velí EU. A školí. V Německu se jí to tvrdě vrací

9:24 Od 16 k volbám, už letos, velí EU. A školí. V Německu se jí to tvrdě vrací

Povolební rozložení politických sil v Evropském parlamentu (EP) letos mohou rozhodnout hlasy od mlad…