ŘSD jednalo v Mostě o rekonstrukci mostu pod Hněvínem a dalších stavbách v Ústeckém kraji

02.10.2019 16:17 | Zprávy

Zástupci chomutovské správy ŘSD představili primátorovi města Most stav přípravy významných investičních projektů s bezprostřední vazbou na dopravu v Mostě a informovali ho o průběhu realizovaných staveb v okolí.

 ŘSD jednalo v Mostě o rekonstrukci mostu pod Hněvínem a dalších stavbách v Ústeckém kraji
Foto: ŘSD
Popisek: Logo ŘSD

Mosteckého primátora Jana Paparegu zajímala především probíhající rekonstrukce mostu na silnici I/27 pod Hněvínem, která má výrazný vliv na dopravu mezi Mostem a Chomutovem. Řidiči musejí využívat dlouhé objížďky po silnicích nižších tříd. Zároveň se netajil zklamáním z přípravy této stavby, kdy docházelo k několika posunům termínu zahájení a změnám dopravně-inženýrských opatření. „Most vede přes železniční trať, což vyžadovalo zároveň součinnost se Správou železniční dopravní cesty. K posunům termínu docházelo vlivem nevydaných stavebních povolení na objekty drah. Dopravně-inženýrská opatření neustále sledujeme a upravujeme dle aktuální situace, aby byla pro řidiče co nejkomfortnější,“ vysvětlil situaci na rekonstruovaném mostu ředitel Správy Chomutov Martin Vidimský. Zároveň primátora ujistil v tom, že rekonstrukce mostu je podrobena neustálým kontrolám. Most by měl být zprovozněn v květnu příštího roku. Původně se sice počítalo s koncem letošního roku, po rozebrání konstrukce však vyšly najevo vady v založení mostu.

Nejdiskutovanější investiční akcí ŘSD v okolí Mostu je zkapacitnění silnice I/27 mezi Mostem a Litvínovem. Důležitá spojnice obou měst prochází průmyslovou aglomerací, jíž dominuje rozsáhlý komplex především chemických závodů v Záluží u Litvínova. Současná silnice je dvoupruhová a dopravní zatížení již přesahuje její kapacitu. „Rozšíření na čtyřpruh je z hlediska lepší plynulosti a zejména bezpečnosti silničního provozu v dané lokalitě nezbytné,“ podotkl mostecký primátor Jan Paparega. Pokyn k pokračování přípravy stavby byl vydán na základě rozhodnutí Bezpečnostní rady státu po havárii v litvínovské chemičce z roku 2015. „Loni v listopadu jsme dokončili variantní technicko-ekonomická studii, která byla projednána s Policií ČR, Městem Litvínov a Unipetrolem. K dalšímu sledování byla doporučena varianta se světelným řízením úrovňové křižovatky. Po dokončení řízení EIA budeme pokračovat navazujícími stupni přípravy,“ informoval vedení města Mostu vedoucí úseku výstavby Marek Sotona z chomutovské Správy ŘSD. Se zahájením stavby ŘSD počítá do roku 2026.

Správa Chomutov dále informovala magistrát Mostu o dalších připravovaných stavbách v kraji, jako je obchvat Žiželic a Havraně na silnici I/27, tunelové řešení v Bílině nebo o zvýšení rychlosti na silnici I/13 mezi Mostem a Želenicemi. Zástupci Mostu byli zároveň ujištěni, že do konce roku bude částečně zprovozněna mimoúrovňová křižovatka Třebušice, která vyřeší bodovou závadu na silnici I/13 mezi Mostem a Chomutovem.

Závěrečným bodem koordinační schůzky byla prezentace vedoucího provozního úseku chomutovské Správy Víta Plechatého o systému oprav asfaltových povrchů v kraji, o současných i budoucích velkých opravách a o správě a údržbě silnic I. třídy.

Mostecký primátor uvítal nabídku ředitele Správy Chomutov na svolání další koordinační schůzky ještě v tomto roce. „My to vítáme. Dozvěděli jsme se dnes spoustu informací, se kterými můžeme v oblasti dopravy dále pracovat,“ uzavřel jednání Jan Paparega.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Myslíte, že zvýšení trestů pro pašeráky stačí?

Podle mě jsou téměř nepostižitelní, protože se je málokdy podaří vůbec chytit. Ale když jste toto téma nakousla, tak jaké tresty jim hrozí teď a jaké navrhujete? A máte taky nějaký účinný plán, jak ochránit naše hranice? A co si vůbec myslíte, že teď bude, když Asadův režim padl? Je to dobře nebo ne...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

NKÚ: Evropské dotace jsme se naučili čerpat, ale rozmělňujeme je do množství projektů bez výrazného efektu

16:08 NKÚ: Evropské dotace jsme se naučili čerpat, ale rozmělňujeme je do množství projektů bez výrazného efektu

Za dvacet let, kdy je Česká republika členem EU, dosáhl rozdíl mezi příjmy a odvody do evropského ro…