To se pouhých pět měsíců po úspěšném rebrandingu stalo globální jedničkou na trhu orálních nikotinových produktů, kde jeho prodeje představují přibližně polovinu.
Ze statistických dat v rámci Key Account Indexu společnosti Nielsen zveřejněných v listopadu 2021 vyplývá, že VELO v segmentu orálních nikotinových produktů výrazně dominuje. Značka se přitom stala jedničkou na trhu po pouhých pěti měsících od jejího představení spotřebitelům. Na konci loňského roku její prodeje představovaly celých 49 % celkových prodejů v orální nikotinové kategorii, přičemž v užší kategorii tzv. bílých nikotinových sáčků hovoříme dokonce až o 72% podílu.*
„Alternativní nikotinové výrobky se těší stále větší oblibě. Uživatelé tabákových výrobků je čím dál více upřednostňují před klasickými cigaretami. Tento trend dokládá, že naše snaha A Better Tomorrow, v jejímž rámci usilujeme o navýšení nabídky produktů s potenciálně nižším rizikem, má smysl nejen z hlediska uspokojení spotřebitelské poptávky, nýbrž i našeho úsilí o společenskou odpovědnost,“ komentuje tržní analýzu Štěpán Michlíček, generální ředitel British American Tobacco pro Českou republiku a Slovensko.
Samotná značka VELO je relativně mladá, její historie sahá teprve do roku 2020. Nejedná se ovšem o první počin mezinárodní tabákové společnosti v segmentu bílých nikotinových sáčků; VELO totiž prohlubuje popularitu již dříve existujícího brandu LYFT. Společnost se ale začátkem roku 2020 rozhodla podpořit prodeje a oblibu této alternativy rebrandingem, z něhož vzešla právě současná identita VELO.
BAT - Globe House III.
Od té doby si k nikotinovým sáčkům našli cestu i další kuřáci, kteří chtěli vyměnit tradiční cigaretu za některou z nikotinových alternativ. Z interních modelů pocházejících přímo od British American Tobacco je patrné, že se v roce 2021 podařilo zvýšit prodeje nikotinových sáčků o 70 % oproti předchozímu roku.
„Meziroční nárůst prodejů VELO je doslova skokový. Potvrzuje nám, že se zdařilým rebrandingem podařilo trefit do aktuálních nálad našich zákazníků. Ti na sáčcích oceňují hlavně jejich jednoduchý způsob užívání a pestrý výběr, který se nadále snažíme rozšiřovat novými intenzitami a příchutěmi. Ty jsou často i součástí našich limitovaných sezónních edic,“ dodává Štěpán Michlíček.
Motivace, která vede kuřáky ke stále častějším přechodu na nikotinové alternativy, jsou různé. Výsledky podzimního průzkumu veřejného mínění, který realizovala British American Tobacco ve spolupráci s agenturou Ipsos, ale jasně potvrzují, že je ke změně návyků v největší míře vedou právě obavy o vlastní zdraví.
Snížení zdravotních rizik uvádí za hlavní důvod k přechodu na nikotinové alternativy 61 % respondentů. Podobný počet z nich se tímto způsobem snaží eliminovat další negativní průvodní jevy kouření, například intenzivní a nepříjemný zápach. Mezi dalšími důvody figuruje i možnost produkty užívat na místech, kde není kouření povoleno, nebo zákaz prodeje mentolových a dalších ochucených cigaret.
Odpovědí British American Tobacco na tyto obavy je právě už zmiňovaná kampaň A Better Tomorrow. Ta je dlouhodobým projevem firemní filozofie BAT, která staví na hodnotách udržitelnosti a odpovědného přístupu k zákazníkům i prostředí, které nás obklopuje. Dosažení prvenství na trhu s nikotinovými sáčky je proto potvrzením efektivnosti této dlouhodobé strategie.
Nikotinové sáčky VELO umožňují rychlou a diskrétní absorpci nikotinu bez přítomnosti tabáku, a mají tudíž v porovnání s tradičními cigaretami o 99 % méně škodlivých látek. Kromě nikotinu obsahují pouze vodu, celulózu a další látky. Jsou bez dýmu, kouře i typického zápachu, navíc nebarví zubní sklovinu. Uživatelé je mohou využít i na místech, kde je klasické kouření zakázáno – tedy v restauraci, v práci nebo třeba na cestách. Zároveň tak uživatelé neobtěžují kouřem osoby v jejich bezprostřední blízkosti.
V současnosti jsou k dostání v různých provedeních – odlišují se nejen příchutěmi, ale i intenzitou. Na své si tak přijdou uživatelé, kteří mají v oblibě klasický tabák, různě silné varianty mentolu i rozmanité ovocné chutě, které oscilují na ose od těch pro tuzemsko tradičnějších, jako je například lesní ovoce nebo brusinka, až po ty exotičtější, kombinující esence mandarinky, manga a maracuji. Nabídka tak snadno uspokojí i náročnější uživatele.
Poznámka:
* Na základě Nielsen RMS dat za kategorii Nikotinových sáčků v hodnotě prodeje a prodaném objemu (sáčky) za období posledních 12 měsíců končících 30/11/2021 na českém KAI trhu včetně Hypermarketů, Supermarketů, Tabákových prodejen (bez Geco) a Čerpacích stanic (Copyright © 2022, Nielsen)
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva