Německá spotřeba piva přitom poklesla téměř o 2%. Značka Budweiser Budvar byla loni také nejprodávanější značkou importovaného piva německém maloobchodě a její tržní podíl v tomto segmentu přesáhl 15%. Budweiser Budvar byl zároveň nejdražším českým pivem v německých prodejnách. Německo jako nejdůležitější exportní teritorium Budějovického Budvaru výrazně přispělo k tomu, že pivovar loni vyvezl nejvíce piva od roku 1895.
České Budějovice, 26. února 2013 – Budějovický Budvar, n.p., dosáhl v loňském roce vynikajících prodejních výsledků v Německu, které je s podílem 38% nejdůležitějším exportním teritoriem pivovaru. Prostřednictvím dceřiné společnosti Budweiser Budvar Importgesellschaft mbH (dále jen BBI) prodal pivovar na území Spolkové republiky Německo v roce 2012 celkem 251 182 hektolitrů piva, což je meziročně o 8% více a zároveň nejvyšší prodaný objem v historii vývozu do Německa. Německá spotřeba piva přitom loni podle sdružení německých pivovarů DBB poklesla o 1,8% a propadla se na nejnižší úroveň od roku 1990. V roce 2012 se v Německu vypilo 96,5 milionu hektolitrů piva proti předloňskému objemu 98,2 milionu hektolitrů.
Zhruba 96% objemu vyvezeného do Německa tvořil loni světlý ležák Budweiser Budvar, který je vlajkovým produktem pivovaru. Velmi silnou pozici značky Budweiser Budvar na německém maloobchodním trhu potvrdil i nejnovější pravidelný audit agentury Nielsen. „Podle průzkumu byl světlý ležák Budweiser Budvar v roce 2012 nejprodávanějším importovaným pivem v německých maloobchodních prodejnách a meziročně posílil svůj tržní podíl v tomto segmentu na 15%. Navíc je Budweiser Budvar vůbec nejdražší českou značkou v Německu,“ říká Ing. Anna Tischlerová, obchodní manažerka Budějovického Budvaru pro Německo. „V Německu máme mimořádně věrné zákazníky, kteří naši značku považují za prémiovou a vysoce důvěryhodnou. Jsou tedy ochotni zaplatit za požitek z našeho piva cenu, která odpovídá jeho kvalitě,“ dodává Anna Tischlerová. Průměrná cena ležáku Budweiser Budvar v německém maloobchodě byla loni podle agentury Nielsen 78,5 eurocentů za 0,5 litru, zatímco běžné pivo německé provenience má cenu kolem 40 eurocentů.
Pivovar Budějovický Budvar loni dosáhl nejvyššího exportu ve své historii. Do 58 zemí vyvezl celkem 657 000 hl piva, meziročně o 1 % více. Celková produkce pivovaru se loni zvýšila o 2% na 1 340 000 hl a tržby za pivo vzrostly o 5 % na 2,1 miliardy Kč.
Historie vývozu do Německa
Němečtí zákazníci znají budvarský ležák již od roku 1897, kdy získal zlatou medaili na potravinářské výstavě ve Stuttgartu. Vývoz nebyl přerušen ani po roce 1948. Díky dlouhodobě vysoké kvalitě a originální chuti si značka Budweiser Budvar vybudovala mimořádně silnou a stabilní pozici v segmentu prémiových importovaných ležáků. Němci jako znalci piva oceňují unikátní chuť ležáku Budweiser Budvar s jemnou hořkostí, kvalitní suroviny i tradiční výrobní postup.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva