ČD: Den železnice v Plzeňském kraji je letos ve znamení 140. výročí trati Plzeň – Žatec

26.09.2013 17:31 | Zprávy

Plasy se letos staneoucentrem oslav Dne železnice v Plzeňském kraji. Oslavy se uskuteční v sobotu 28. září od 10 do 16 hodin a kromě jízd zvláštních parních vlaků v čele s parní lokomotivou „Kafemlejnek“ je připravený doprovodný program na plaském nádraží, ale i v tamním klášteře. Regionální oslavy Dne železnice pořádají České dráhy ve spolupráci s městem Plasy.

ČD: Den železnice v Plzeňském kraji je letos ve znamení 140. výročí trati Plzeň – Žatec
Foto: red
Popisek: ČD - logo

První jízdu zahájí vlak tažený parní lokomotivou 310.072 (vyrobenou v roce 1899 v Linci) v Kaznějově. Odjíždí v 10:10 a zamíří do stanice Plasy, kam přijede v 10:20. V prostoru plaského nádraží si zájemci můžou prohlédnout modelové kolejiště a v bývalém služebním voze výstavu o historii železnice. Nebude chybět historická šlapací drezína ani hudební vystoupení nebo nabídka občerstvení. Po celé odpoledne bude jezdit parní vlak mezi Plasy a Mladoticemi.

Program Dne železnice ve stanici Plasy v sobotu 28. září 2013
- vyjížďky nostalgickým vlakem s parní lokomotivou „Kafemlejnek“
- v 11:00 a v 11:40 vystoupení Heligonkářů
- ve 13:00 hudební vystoupení žáků ZUŠ Plasy
- ve 14:00 hodin zahraje skupina Slepá kolej
- od 15:00 hodin vystoupí Michal Šindelář trio
- modelové kolejiště
- výstava o historii železnice v bývalém služebním voze
- občerstvení
- možnost svezení na historické drezíně

Z  nádraží je možné vypravit se i na prohlídku města. Po předložení jízdenky z parního vlaku návštěvník obdrží slevu na vstupném do plaského kláštera na vybraný prohlídkový okruh. V zámku bude k vidění velký model železnice a výstava fotografií.

Za jednosměrné jízdné v úseku Plasy – Mladotice zaplatí dospělí cestující 40 Kč, děti (6 –15 let) 20 Kč.

Den železnice připomíná datum 27. září 1825, kdy byl zahájen provoz s parní lokomotivou konstruktéra Georga Stephensona mezi anglickými městy Stockton a Darlington na trase dlouhé 40 km. Byla to revoluční změna, která nahrazovala koňské povozy, začaly se budovat tratě a postupně přecházela přeprava zboží a cestujících na železnici. Na našem území se první železnice objevila v roce 1832, kdy byla vybudována naše první koněspřežka mezi rakouským Lincem a Českými Budějovicemi.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: České dráhy

Myslíte, že zvýšení trestů pro pašeráky stačí?

Podle mě jsou téměř nepostižitelní, protože se je málokdy podaří vůbec chytit. Ale když jste toto téma nakousla, tak jaké tresty jim hrozí teď a jaké navrhujete? A máte taky nějaký účinný plán, jak ochránit naše hranice? A co si vůbec myslíte, že teď bude, když Asadův režim padl? Je to dobře nebo ne...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČSÚ: Ekonomiku táhly ve třetím čtvrtletí výdaje na konečnou spotřebu

11:27 ČSÚ: Ekonomiku táhly ve třetím čtvrtletí výdaje na konečnou spotřebu

Česká ekonomika ve 3. čtvrtletí 2024 pokračovala v mírném mezičtvrtletním i meziročním růstu. Ve svě…