ČD: Druhý RegioPanter v Olomouckém kraji

16.03.2013 16:24 | Zprávy

Od čtvrtka nasazují České dráhy do provozu druhou nízkopodlažní elektrickou jednotku RegioPanter na trati mezi Olomoucí a Nezamyslicemi.

ČD: Druhý RegioPanter v Olomouckém kraji
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Více jak 70 % osobních vlaků na této trase tak bude zajištěno zcela novými bezbariérovými jednotkami. Poslední, třetí, jednotka bude uvedena do provozu na podzim letošního roku mezi Zábřehem na Moravě a Šumperkem. Nákup nových jednotek je za podpory ROP Střední Morava, cena jedné jednotky je 144 mil. korun.

„Noví RegioPanteři nahrazují původní pantografy řady 460, cestující si změnu pochvalují. Nová vozidla jim nabízejí komfort srovnatelný s dálkovými vlaky, zejména vítají bezbariérovost vlaku, pohodlné sedačky, audiovizuální informační systém, dostatečný prostor pro kočárky a kola, v letních měsících jistě ocení i klimatizaci. Jako příjemný bonus vnímají Wi-Fi připojení,“ uvádí Hana Motyková, ředitelka Krajského centra osobní dopravy ČD v Olomouci. Nové dvě jednotky pokryjí více jak 70 % osobních vlaků mezi Olomoucí a Nezamyslicemi.

České dráhy objednaly u společnosti Škoda Vagonka, dceřiné firmy největšího českého výrobce kolejové techniky Škoda Transportation, celkem 19 vlaků za téměř 2,5 miliardy Kč, z toho 3 třívozové soupravy jsou určeny pro Olomoucký kraj. Na jejich financování se podílí také Regionální operační program Střední Morava. Pořizovací hodnota jedné jednotky je 144 mil. Kč, celkové náklady na nákup tří nových vlaků tak činí 432 mil. Kč a regionální operační program se podílel na financování ze 40 %, částkou 173 mil. Kč. Šedesát procent pořizovací hodnoty vlaků, 259 mil. Kč, uhradí České dráhy z vlastních prostředků.

Technické parametry souprav RegioPanter

  • délka vlaku: 79,4 metru
  • počet vozů: 3
  • počet hnaných podvozků: 3
  • počet běžných podvozků (bez pohonu): 3
  • počet míst 1. třídy: 9
  • počet míst 2. třídy: 232
  • výkon: 2040 kW
  • maximální rychlost: 160 km/h
  • 65 % podlahy je v tzv. nízkopodlažním provedení (v úrovni moderních nástupišť výšky 550 mm).

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: České dráhy

PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D. byl položen dotaz

Budoucnost

Vážený pane Bartoši, dokázal jste nevídané a podle mě jste jeden z nejlepších politiků u nás. Zajímalo by mě, co máte v plánu dál? Funkci předsedy jste složil. Zůstanete ale i nadále v politice? A neuvažoval jste o kandidatuře na prezidenta?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

MHMP: Radní projednali a odsouhlasili návrh rozpočtu hl. m. Prahy na rok 2025

22:28 MHMP: Radní projednali a odsouhlasili návrh rozpočtu hl. m. Prahy na rok 2025

Hlavní město má v příštím roce hospodařit v rámci rozpočtu s objemem příjmů ve výši 110,92 miliardy …