ČD: Končí další etapa oprav Masarykova nádraží, cestujícím budou sloužit nové toalety

11.04.2018 22:46 | Zprávy

Od pátku 13. dubna budou moci cestující Českých drah využít nové toalety na Masarykově nádraží v Praze. Byly vybudovány v suterénu s přístupem z hlavní dvorany, ze které odjíždějí vlakové spoje.

ČD: Končí další etapa oprav Masarykova nádraží, cestujícím budou sloužit nové toalety
Foto: red
Popisek: ČD - logo

„Myslím, že pro řadu Pražanů jde doslova o symbolickou změnu. Na Masarykovo nádraží jezdím od mládí a za posledních 40 let se tamní toalety nezměnily,“ vzpomíná předseda představenstva a generální ředitel ČD, a.s., Pavel Krtek. „Masarykovo nádraží nebylo součástí prodeje části závodu, v rámci něhož přešla většina výpravních budov do vlastnictví SŽDC. Je tedy stále naším majetkem a společně s Pentou, která probíhající opravy provádí, bychom z něj rádi vybudovali moderní dopravní terminál. Jde o krásné historické nádraží a my z něj postupně uděláme výkladní skříň Českých drah. Denně sem míří desítky spojů zejména pražské příměstské dopravy a výhledově sem budou zajíždět i vlaky z Letiště Václava Havla,“ zdůrazňuje Pavel Krtek.

Nového zastřešení a dlažeb se před časem dočkala historická dvorana. V budově vznikla kavárna a další komerční prostory, byly vybudovány nové elektrické přípojky a trafostanice. Otevření moderních toalet, které bude provozovat společnost JLV, a.s., umožní, aby rekonstrukce dál pokračovala.

„V historické budově Masarykova nádraží jsme zatím proinvestovali přes sto milionů korun. Další prostředky si vyžádá zřízení zákaznického centra Českých drah s pokladnami,“ říká Ivo Mravinac ze společnosti Penta Investments a upřesňuje: „Pokladny budou v těsné blízkosti nádražní dvorany podél spojovací chodby k Hybernské ulici. Výrazně se tak přiblíží k nástupištím a také k frekventovaným přístupům do nádraží od metra a zastávky tramvají v Havlíčkově ulici. Zákazníkům začnou sloužit ke konci letošního roku.“ V navazujících etapách projdou opravou další obchodní prostory a připravuje se projekt na využití a opravu veřejnosti skrytých prostor ve vyšších podlažích.

Masarykovo nádraží je nestarší pražská železniční stanice. Slavnostní vlak, který zahájil její provoz, přijel před více než 160 lety, dne 20. srpna 1845. Dodnes jsou v provozu a svému účelu slouží původní budovy vystavěné v letech 1844 až 1845 podle návrhu architekta Antonína Jünglinga ve stylu doznívajícího klasicismu a nastupující novorenesance.

 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: České jaderné elektrárny splňují mezinárodní normy ochrany životního prostředí

13:33 ČEZ: České jaderné elektrárny splňují mezinárodní normy ochrany životního prostředí

Temelín i Dukovany splňují požadavky mezinárodní normy pro řízení ochrany životního prostředí. Takov…