ČD: Lyže a sáně jezdí vlakem zadarmo, některé vlaky mají zastávky až u sjezdovek a běžeckých tratí

10.01.2017 20:38 | Zprávy

Cesta vlakem za zimními radovánkami je jednoduchá. Za přepravu lyží, snowboardů, bobů nebo sáněk jako spoluzavazadla se neplatí žádné poplatky. V řadě lokalit lze vlak využít navíc pro cestu nejen do samotných lyžařských středisek, ale doslova až téměř na sjezdovku nebo na start běžeckých tratí.

ČD: Lyže a sáně jezdí vlakem zadarmo, některé vlaky mají zastávky až u sjezdovek a běžeckých tratí
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Mezi taková místa patří například Moldava v Krušných horách, Ramzová v Jeseníkách, nebo Tanvaldský Špičák v Jizerských horách. Vlakem lze zamířit také do zahraničních zimních středisek, především na delší pobyty například na Slovensku. Na jednodenní lyžování je možné cestovat i do pohraničních hor, například do populárního střediska Szklarska Poręba Jakuszyce v Jizerských horách.

Zimní sportovní náčiní se přepravuje jako spoluzavazadlo a cestující je může odložit na obvyklá místa pro zavazadla, jako jsou police a úložné prostory mezi sedačkami nebo pod nimi. V některých typech vozů jsou instalovány dokonce speciální stojany. Bezplatná přeprava zimního sportovního náčiní je jak při cestách po České republice, tak do zahraničí.

Vlakem až do zimních středisek nebo k běžeckým tratím

V některých místech u nás i v zahraničí jezdí vlaky přímo do zimních středisek nebo ke sjezdovkám a běžeckým tratím. Sportovcům v takovém případě odpadá problém s hledáním volného parkovacího místa. Přímé vlaky jezdí například z Prahy na šumavský Špičák a do Železné Rudy. Na sever republiky jezdí přímé vlaky do Trutnova nebo Tanvaldu, kde je možný přestup na další spoje do Krkonoš nebo Jizerských hor. Tam vlaky jezdí i do stanic Kořenov, Harrachov nebo do polské Szklarske Poręby Jakuszyc. Všude jsou v blízkosti stanic běžecké tratě.

Z Brna je možné zamířit přímými vlaky do Jeseníku. Zastávka Ostružná a Ramzová jsou v blízkosti lyžařských areálů. Podobně je v blízkosti sjezdových tratí vlakové zastávka Tanvaldský Špičák v Jizerských horách. V Krušných horách je možné přestoupit z vlaku do „bílé stopy“ například v Nejdku, Nových Hamrech, Perninku, v Horní Blatné nebo v Moldavě v Krušných horách. V Beskydech jezdí vlak do oblasti Karolinky a Velkých Karlovic.

Na Slovensku jsou z vlaku snadno dostupná lyžařská střediska hlavně na severu země, jako Ružomberok –Malinô Brdo, Jasná – Chopok nebo místa ve Vysokých Tatrách. Díky Včasným jízdenkám Evropa jsou vlakem snadno dostupná také horská lyžařská střediska v sousedním Rakousku. Například cesta z Prahy do Innsbrucku stojí od 524 Kč a trvá přibližně 7 a ¾ hodiny, nebo do střediska St. Anton am Arlberg stojí jízdenka také od 524 Kč a doba jízdy je necelých 9 hodin jízdy vlakem.

Za cestu vlakem levnější skipas

České dráhy ve spolupráci s provozovateli vybraných ski areálů v Česku a na Slovensku připravili pod názvem ČD Ski nabídku levnějších skipasů o 20 %. Většina těchto areálů v České republice je dostupná vlakem i pro jednodenní lyžařský výlet a ski areály leží v docházkové vzdálenosti od vlakových zastávek. Nabídku ČD Ski je možné využít také v populárních lyžařských areálech na Slovensku, kam lze cestovat rychlovlakem SuperCity Pendolino Košičan, kterému trvá cesta do Liptovského Mikuláše (střediska Jasná) 5,5 hodiny a do Popradu-Tater 6 hodin 8 minut, nebo nočními spoji včetně autovlaku Praha – Poprad. Lyžaři si mohou v zimním středisku TMR Jasná užít až 49 kilometrů sjezdovek. Přehled areálů zapojených do nabídky ČD Ski je v následující tabulce.  

Lyžařské areály zapojené do nabídky ČD Ski – ČR

lokalita

partnerské skiareály ČD Ski

doporučené spoje

Krkonoše

Sportovní areál Harrachov

z Liberce a Jablonce n. N.

Jizerské hory

SkiBižu Tanvaldský Špičák

z Liberce a Jablonce n. N.

Jeseníky

JONAS Ostružná

z Olmouce a Zábřeha na Mor. ravě

Beskydy

Ski Karolinka

ze Vsetína a Val. Meziříčí

Šumava

Ski & Bike Špičák

z Plzně a Klatov

Krušné hory

Skiareál Pernink – pod nádražím

Z Karlových Varů

Lyžařské areály zapojené do nabídky ČD Ski – Slovensko

Velká Fatra

Ski & Bike Ružomberok – Malinô Brdo

z Prahy, Olomouce a Ostravy

Nízké Tatry

TMR Jasná

z Prahy, Olomouce a Ostravy

Vysoké Tatry

TMR Vysoké Tatry –

Tatranská Lomnica, Štrbeské Pleso a Starý Smokovec

z Prahy, Olomouce a Ostravy

 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Český rozhlas: Plánujeme v roce 2025 hospodařit s vyrovnaným rozpočtem

7:16 Český rozhlas: Plánujeme v roce 2025 hospodařit s vyrovnaným rozpočtem

Rada Českého rozhlasu dnes na svém zasedání schválila rozpočet ČRo na rok 2025. Rozpočet je sestaven…