ČD: Novinky ve vlakovém jízdním řádu pro rok 2013 v Kraji Vysočina

25.11.2012 16:19 | Zprávy

Nasazení vozů Regio-Shuttle RS1

ČD: Novinky ve vlakovém jízdním řádu pro rok 2013 v Kraji Vysočina
Foto: red
Popisek: ČD - logo

 

V neděli 9. prosince začne platit nový jízdní řád pro rok 2013. V Kraji Vysočina zůstává rozsah regionální dopravy na stejné úrovni jako v letošním roce. Na většině tratí dochází jen k drobným úpravám. Většina vlaků na trati Žďár nad Sázavou – Kolín se v Havlíčkově Brodě rozdělí, přestupní návaznosti zůstanou zachovány. Do plného provozu se nasadí všech 13 motorových vozů Regio-Shuttle RS1, objeví se na většině tratí v kraji. Nový jízdní řád bude platit až do 14. prosince 2013.

Regionální vlaky v Kraji Vysočina ujedou v období platnosti jízdního řádu 2013 celkem 3,92 mil. vlakokilometrů. V porovnání s letošním rokem je rozsah regionální dopravy srovnatelný. České dráhy vypraví na Vysočině v pracovní dny v průměru 402 regionálních spojů, o sobotách 250 a nedělích 238, což představuje v průměru 341 vlaků denně. Mezi stanicemi Žďár nad Sázavou a Nové Město na Moravě se připravuje nová zastávka Žďár-průmyslová zóna, zprovozněna bude od data vyhlášení. Rozsah IDS Jihomoravského kraje do Kraje Vysočina zůstává stejný jako v letošním roce.

Nejvýznamnější změna v regionální dopravě na Vysočině

  • Nasazení nových motorových vozů Stadler

Od nového jízdního řádu bude nasazeno všech 13 motorových vozů RS1 RegioShutle od společnosti Stadler. Z tohoto důvodu dochází k rozdělení většiny vlaků na trase Žďár nad Sázavou – Kolín a zpět v Havlíčkově Brodě. Tato změna nemá větší vliv na stávající přestupní návaznosti, ty zůstanou v Havlíčkově Brodě zachovány.

Změny v regionální dopravě na jednotlivých tratích Kraje Vysočina

Na ostatních tratích Kraje Vysočina se koncepce jízdního řádu nemění nebo dochází jen k drobným minutovým posunům, případně datovým omezením.

Trať 212 Horní Světlá nad Sázavou – Ledeč nad Sázavou – Červany: Počet vlaků ani jejich datová omezení se nemění. Na této trati dochází pouze k časové úpravě prvního ranního víkendového vlaku z Kácova do Havlíčkova Brodu tak, aby byl navázán ve Světlé nad Sázavou přípoj k rychlíku R 914 do Prahy. Nově bude tento vlak přijíždět do Světlé nad Sázavou v 6:11 (místo 6:17), do Havlíčkova Brodu v 6:34 (místo 6:43).

  • Trať 224 Horní Cerekev – Pelhřimov – Tábor: Na žádost obcí pojede v později poslední večerní vlak z Pelhřimova (nově 22:30, místo 22:23) do Horní Cerekve (nově 22:55, místo 22:48). Odpolední vlak odjíždějící z Pelhřimova v 14:25 do Horní Cerekve bude nově sloučen s následujícím osobním vlakem do Havlíčkova Brodu bez přestupování. Odpolední vlak z Horní Cerekve v 14:57 do Tábora pojede nově jako přímý už z Počátek-Žirovnice.
  • Trať 225 Havlíčkův Brod – Jihlava – Horní Cerekev – Počátky-Žirovnice: Počet vlaků ani datová omezení se na této trati nemění, u vybraných spojů dochází pouze ke změně tras. Osobní vlak s v 6:47 z Havlíčkova Brodu pojede nově pouze do Počátek-Žirovnice. Návazný osobní vlak do Veselí nad Lužnicí bude prodloužen o úsek Počátky-Žirovnice – Popelín. V opačném směru bude vlak z Veselí nad Lužnicí do Popelína (příjezd v 8:47) prodloužen až do Počátek-Žirovnice. Následný osobní vlak z Popelína do Jihlavy (příjezd v 10:15) pojede nově až z Počátek-Žirovnice. Osobní vlak ve 12:24 z Jihlavy do Počátek-Žirovnice bude rozdělen na dva vlaky s přestupem v Horní Cerekvi. Rozdělen bude i vlak odjíždějící v pracovní dny ve 14:05 z Havlíčkova Brodu do Horní Cerekve, na první Havlíčkův Brod (odj. 14:05) – Jihlava město (příj. 14:43) a druhý Jihlava (odj. 14:58) – Horní Cerekev (příj. 15:39). Z důvodu vytvoření nových přimých spojení Počátky-Žirovnice – Pelhřimov – Tábor a Pelhřimov – Havlíčkův Brod je také rozdělen vlak ve 14:20 z Počátek-Žirovnice do Havlíčkova Brodu, přestupovat se bude v Horní Cerekvi.
  • Trať 227 Kostelec u Jihlavy – Telč – Slavonice: Na žádost obcí pojede vlak z Kostelce u Jihlavy (odj. 13:11) do Slavonic v úseku Kostelec u Jihlavy – Telč o 5 minut později, tj. ve 13:16. S tím je spojen i posun vlaku z Dačic do Kostelce u Jihlavy (odj. ve 12:59), nově pojede v úseku Telč – Kostelec u Jihlavy o 5 minut později (z Telče ve 13:27). Později bude na žádost obcí odjíždět i večerní vlak z Kostelce u Jihlavy (nově 21:28, místo 21:13) do Telče (nově 22:05, místo 21:50).
  • Trať 230 Havlíčkův Brod – Světlá nad Sázavou – Kolín: Pro zajištění nových přestupních návazností v Kolíně pojede o 6 minut dříve první ranní osobní vlak ze Světlé nad Sázavou (nově 4:22, místo 4:28) do Kolína (nově 5:25, místo 5:31). Dříve pojede i víkendový vlak ze Světlé nad Sázavou (odjezd v 6:15) do Havlíčkova Brodu (příjezd v 6:34).
  • Trať 238  Havlíčkův Brod – Ždírec nad Doubravou – Pardubice: Ranní vlaky z Chrudimi do Havlíčkova Brodu budou sloučeny do jednoho vlaku (příjezd v 6:41), který pojede denně a nově bude zastavovat ve všech zastávkách. Na žádost Pardubického kraje bude vlak z Havlíčkova Brodu v 5:02 do Pardubic rozdělen do dvou vlaků (varianta pro pracovní dny a víkendy), na území Vysočiny tato změna neovlivní čas ani trasu vlaku. Dále se na žádost Pardubického kraje uspíší ranní víkendový vlak z Havlíčkova Brodu (nově 7:12, místo 7:25) do Pardubic z důvodu zajištění lepších přestupních vazeb v Pardubicích.
  • Trať 240 Jihlava – Třebíč – Brno: Dochází pouze k jedné drobné úpravě – sobotní vlaky v 5:43 z Náměště nad Oslavou do Okříšek a v 6:26 z Okříšek do Jihlavy budou sloučeny do jednoho vlaku.
  • Trať 241 Okříšky – Moravské Budějovice – Znojmo: Na žádost Jihomoravského kraje se slučují do jedné trasy dnešní vlaky ze Znojma s příjezdem do Moravských Budějovic v 7:33 (pracovní dny kromě školních prázdnin) a 7:47 (sobota a pracovní dny o školních prázdninách) do jednoho vlaku s příjezdem 7:46.
  • Trať 250 Havlíčkův Brod – Žďár nad Sázavou – Křižanov – Brno: Osobní vlak v 6:45 ze Žďáru nad Sázavou do Havlíčkova Brodu pojede nově pouze v pracovní dny. O víkendu místo tohoto vlaku pojede nový vlak ze Žďáru nad Sázavou o 13 minut dříve v 6:32 z důvodu navázání přípoje v Havlíčkově Brodě na víkendový osobní vlak do Pardubic. Dále je nově urychlen odpolední vlak v 16:35 ze Žďáru nad Sázavou do Havlíčkova Brodu (nově 17:09, místo 17:14) kvůli zajištění přípoje v Havlíčkově Brodě na osobní vlak do Jihlavy v 17:12. Odpolední vlak z Havlíčkova Brodu v 16:51 do Žďáru nad Sázavou pojede nově až do Nového Města na Moravě bez přestupu ve Žďáře nad Sázavou.

Nasazení nových a modernizovaných souprav na Vysočině

Nejpodstatnější změnou je nasazení 13 nových motorových vozů Regio-Shuttle RS1výrobce Stadler, pořízených za podpory ROP, do běžného provozu. Budou nasazeny na většině tratí Kraje Vysočina. V souvislosti s nasazením nových motorových vozů dojde k vyřazení většího množství zbývajících nemodernizovaných osobních vozů a motorových vozů řady 810 vyráběných v letech 1973 až 1984.

Modernizované vozy s možností přepravy cestujících na invalidním vozíku budou nasazeny v tomto rozsahu:

  • 212 Světlá n. S. – Ledeč n. S. – hranice kraje: přibližně 10 % spojů zajistí jednotka Regionova a motorový vůz Regio-Shuttle RS1 (Stadler)
  • 224 Horní Cerkev – Pelhřimov – hranice kraje: napřibližně 50 % vlaků v pracovní dny a 75 % o víkendech budou nasazeny Regionovy a Stadlery
  • 225 Havlíčkův Brod – Jihlava: 100 % spojů zajistí Regionovy, Stadlery a modernizované patrové vozy. V úseku Jihlava – Horní Cerekev bude v pracovní dny zajištěno 80 % spojů, o víkendech 100 %, v úseku Horní Cerekev – hranice kraje pak v pracovní dny 40 % o víkendech 100 % spojů
  • 227 Kostelec u Jihlavy – Telč – hranice kraje: 100 % spojů je zajištěno Regionovami
  • 230 Havlíčkův Brod – Světlá nad Sázavou – hranice kraje: přibližně 75 % osobních vlaků v pracovní dny a 65 % o víkendech zajišťují modernizované patrové vozy a Regionovy a Stadler;
  • 237 Havlíčkův Brod – Humpolec: cca 75 % spojů v pracovní dny a 100 % o víkendech zajistí vozy Stadler
  • 238 Havlíčkův Brod – Ždírec nad Doubravou – hranice kraje: přibližně 95 % zajistí soupravy Regionova a vozy Stadler
  • 240 Jihlava – Třebíč – hranice kraje: asi 55 % osobních vlaků v týdnu a 75 % o víkendech a svátcích zajišťuje Regionova, Stadler a řídící vozy (řady ABfbrdtn795 Bfbrdtn794)
  • 241 Okříšky – Moravské Budějovice – hranice kraje: zde zajišťuje cca 50 % víkendových spojů Regionova
  • 250 Havlíčkův Brod – Žďár nad Sázavou – hranice kraje: na 100 % spojů se nasazují Regionovy, Stadlery, modernizované patrové vozy, v úseku Žďár nad Sázavou – hranice kraje pak 10 % osobních vlaků v pracovní dny zajistí vůz Stadler;
  • 251 Žďár nad Sázavou – Nové Město na Moravě – hranice kraje: více jak na 85 % osobních vlaků jezdí modernizované Regionovy a vozy Stadler;
  • 252 Křižanov – Velké Meziříčí – Studenec: 100 % spojů zajištěno vozy Stadler.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: České dráhy

Ing. Jaroslav Faltýnek byl položen dotaz

Děláte ve sněmovně vůbec něco?

Dobrý den, zajímalo by mě, co jako poslanec děláte, že o vás není vůbec slyšet? Ani nikde v televizi jsem vás dlouho neviděl, nečetl s vámi žádný rozhovor. Přijde mi, že vás Babiš nechal kandidovat jen proto, aby vám zajistil dobře placené místo, ale jakoby vám zakázal, abyste se po vašem skandálu v...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Celní správa: Zadržené zboží na tržnicích v hodnotě téměř 32 milionů korun

22:28 Celní správa: Zadržené zboží na tržnicích v hodnotě téměř 32 milionů korun

Karlovarští celníci zajistili od začátku září na tržnicích ve svém regionu zboží podezřelé z porušen…