ČD: Novinky ve vlakovém jízdním řádu pro rok 2013 v Kraji Vysočina

25.11.2012 16:19 | Zprávy

Nasazení vozů Regio-Shuttle RS1

ČD: Novinky ve vlakovém jízdním řádu pro rok 2013 v Kraji Vysočina
Foto: red
Popisek: ČD - logo

 

V neděli 9. prosince začne platit nový jízdní řád pro rok 2013. V Kraji Vysočina zůstává rozsah regionální dopravy na stejné úrovni jako v letošním roce. Na většině tratí dochází jen k drobným úpravám. Většina vlaků na trati Žďár nad Sázavou – Kolín se v Havlíčkově Brodě rozdělí, přestupní návaznosti zůstanou zachovány. Do plného provozu se nasadí všech 13 motorových vozů Regio-Shuttle RS1, objeví se na většině tratí v kraji. Nový jízdní řád bude platit až do 14. prosince 2013.

Regionální vlaky v Kraji Vysočina ujedou v období platnosti jízdního řádu 2013 celkem 3,92 mil. vlakokilometrů. V porovnání s letošním rokem je rozsah regionální dopravy srovnatelný. České dráhy vypraví na Vysočině v pracovní dny v průměru 402 regionálních spojů, o sobotách 250 a nedělích 238, což představuje v průměru 341 vlaků denně. Mezi stanicemi Žďár nad Sázavou a Nové Město na Moravě se připravuje nová zastávka Žďár-průmyslová zóna, zprovozněna bude od data vyhlášení. Rozsah IDS Jihomoravského kraje do Kraje Vysočina zůstává stejný jako v letošním roce.

Nejvýznamnější změna v regionální dopravě na Vysočině

  • Nasazení nových motorových vozů Stadler

Od nového jízdního řádu bude nasazeno všech 13 motorových vozů RS1 RegioShutle od společnosti Stadler. Z tohoto důvodu dochází k rozdělení většiny vlaků na trase Žďár nad Sázavou – Kolín a zpět v Havlíčkově Brodě. Tato změna nemá větší vliv na stávající přestupní návaznosti, ty zůstanou v Havlíčkově Brodě zachovány.

Změny v regionální dopravě na jednotlivých tratích Kraje Vysočina

Na ostatních tratích Kraje Vysočina se koncepce jízdního řádu nemění nebo dochází jen k drobným minutovým posunům, případně datovým omezením.

Trať 212 Horní Světlá nad Sázavou – Ledeč nad Sázavou – Červany: Počet vlaků ani jejich datová omezení se nemění. Na této trati dochází pouze k časové úpravě prvního ranního víkendového vlaku z Kácova do Havlíčkova Brodu tak, aby byl navázán ve Světlé nad Sázavou přípoj k rychlíku R 914 do Prahy. Nově bude tento vlak přijíždět do Světlé nad Sázavou v 6:11 (místo 6:17), do Havlíčkova Brodu v 6:34 (místo 6:43).

  • Trať 224 Horní Cerekev – Pelhřimov – Tábor: Na žádost obcí pojede v později poslední večerní vlak z Pelhřimova (nově 22:30, místo 22:23) do Horní Cerekve (nově 22:55, místo 22:48). Odpolední vlak odjíždějící z Pelhřimova v 14:25 do Horní Cerekve bude nově sloučen s následujícím osobním vlakem do Havlíčkova Brodu bez přestupování. Odpolední vlak z Horní Cerekve v 14:57 do Tábora pojede nově jako přímý už z Počátek-Žirovnice.
  • Trať 225 Havlíčkův Brod – Jihlava – Horní Cerekev – Počátky-Žirovnice: Počet vlaků ani datová omezení se na této trati nemění, u vybraných spojů dochází pouze ke změně tras. Osobní vlak s v 6:47 z Havlíčkova Brodu pojede nově pouze do Počátek-Žirovnice. Návazný osobní vlak do Veselí nad Lužnicí bude prodloužen o úsek Počátky-Žirovnice – Popelín. V opačném směru bude vlak z Veselí nad Lužnicí do Popelína (příjezd v 8:47) prodloužen až do Počátek-Žirovnice. Následný osobní vlak z Popelína do Jihlavy (příjezd v 10:15) pojede nově až z Počátek-Žirovnice. Osobní vlak ve 12:24 z Jihlavy do Počátek-Žirovnice bude rozdělen na dva vlaky s přestupem v Horní Cerekvi. Rozdělen bude i vlak odjíždějící v pracovní dny ve 14:05 z Havlíčkova Brodu do Horní Cerekve, na první Havlíčkův Brod (odj. 14:05) – Jihlava město (příj. 14:43) a druhý Jihlava (odj. 14:58) – Horní Cerekev (příj. 15:39). Z důvodu vytvoření nových přimých spojení Počátky-Žirovnice – Pelhřimov – Tábor a Pelhřimov – Havlíčkův Brod je také rozdělen vlak ve 14:20 z Počátek-Žirovnice do Havlíčkova Brodu, přestupovat se bude v Horní Cerekvi.
  • Trať 227 Kostelec u Jihlavy – Telč – Slavonice: Na žádost obcí pojede vlak z Kostelce u Jihlavy (odj. 13:11) do Slavonic v úseku Kostelec u Jihlavy – Telč o 5 minut později, tj. ve 13:16. S tím je spojen i posun vlaku z Dačic do Kostelce u Jihlavy (odj. ve 12:59), nově pojede v úseku Telč – Kostelec u Jihlavy o 5 minut později (z Telče ve 13:27). Později bude na žádost obcí odjíždět i večerní vlak z Kostelce u Jihlavy (nově 21:28, místo 21:13) do Telče (nově 22:05, místo 21:50).
  • Trať 230 Havlíčkův Brod – Světlá nad Sázavou – Kolín: Pro zajištění nových přestupních návazností v Kolíně pojede o 6 minut dříve první ranní osobní vlak ze Světlé nad Sázavou (nově 4:22, místo 4:28) do Kolína (nově 5:25, místo 5:31). Dříve pojede i víkendový vlak ze Světlé nad Sázavou (odjezd v 6:15) do Havlíčkova Brodu (příjezd v 6:34).
  • Trať 238  Havlíčkův Brod – Ždírec nad Doubravou – Pardubice: Ranní vlaky z Chrudimi do Havlíčkova Brodu budou sloučeny do jednoho vlaku (příjezd v 6:41), který pojede denně a nově bude zastavovat ve všech zastávkách. Na žádost Pardubického kraje bude vlak z Havlíčkova Brodu v 5:02 do Pardubic rozdělen do dvou vlaků (varianta pro pracovní dny a víkendy), na území Vysočiny tato změna neovlivní čas ani trasu vlaku. Dále se na žádost Pardubického kraje uspíší ranní víkendový vlak z Havlíčkova Brodu (nově 7:12, místo 7:25) do Pardubic z důvodu zajištění lepších přestupních vazeb v Pardubicích.
  • Trať 240 Jihlava – Třebíč – Brno: Dochází pouze k jedné drobné úpravě – sobotní vlaky v 5:43 z Náměště nad Oslavou do Okříšek a v 6:26 z Okříšek do Jihlavy budou sloučeny do jednoho vlaku.
  • Trať 241 Okříšky – Moravské Budějovice – Znojmo: Na žádost Jihomoravského kraje se slučují do jedné trasy dnešní vlaky ze Znojma s příjezdem do Moravských Budějovic v 7:33 (pracovní dny kromě školních prázdnin) a 7:47 (sobota a pracovní dny o školních prázdninách) do jednoho vlaku s příjezdem 7:46.
  • Trať 250 Havlíčkův Brod – Žďár nad Sázavou – Křižanov – Brno: Osobní vlak v 6:45 ze Žďáru nad Sázavou do Havlíčkova Brodu pojede nově pouze v pracovní dny. O víkendu místo tohoto vlaku pojede nový vlak ze Žďáru nad Sázavou o 13 minut dříve v 6:32 z důvodu navázání přípoje v Havlíčkově Brodě na víkendový osobní vlak do Pardubic. Dále je nově urychlen odpolední vlak v 16:35 ze Žďáru nad Sázavou do Havlíčkova Brodu (nově 17:09, místo 17:14) kvůli zajištění přípoje v Havlíčkově Brodě na osobní vlak do Jihlavy v 17:12. Odpolední vlak z Havlíčkova Brodu v 16:51 do Žďáru nad Sázavou pojede nově až do Nového Města na Moravě bez přestupu ve Žďáře nad Sázavou.

Nasazení nových a modernizovaných souprav na Vysočině

Nejpodstatnější změnou je nasazení 13 nových motorových vozů Regio-Shuttle RS1výrobce Stadler, pořízených za podpory ROP, do běžného provozu. Budou nasazeny na většině tratí Kraje Vysočina. V souvislosti s nasazením nových motorových vozů dojde k vyřazení většího množství zbývajících nemodernizovaných osobních vozů a motorových vozů řady 810 vyráběných v letech 1973 až 1984.

Modernizované vozy s možností přepravy cestujících na invalidním vozíku budou nasazeny v tomto rozsahu:

  • 212 Světlá n. S. – Ledeč n. S. – hranice kraje: přibližně 10 % spojů zajistí jednotka Regionova a motorový vůz Regio-Shuttle RS1 (Stadler)
  • 224 Horní Cerkev – Pelhřimov – hranice kraje: napřibližně 50 % vlaků v pracovní dny a 75 % o víkendech budou nasazeny Regionovy a Stadlery
  • 225 Havlíčkův Brod – Jihlava: 100 % spojů zajistí Regionovy, Stadlery a modernizované patrové vozy. V úseku Jihlava – Horní Cerekev bude v pracovní dny zajištěno 80 % spojů, o víkendech 100 %, v úseku Horní Cerekev – hranice kraje pak v pracovní dny 40 % o víkendech 100 % spojů
  • 227 Kostelec u Jihlavy – Telč – hranice kraje: 100 % spojů je zajištěno Regionovami
  • 230 Havlíčkův Brod – Světlá nad Sázavou – hranice kraje: přibližně 75 % osobních vlaků v pracovní dny a 65 % o víkendech zajišťují modernizované patrové vozy a Regionovy a Stadler;
  • 237 Havlíčkův Brod – Humpolec: cca 75 % spojů v pracovní dny a 100 % o víkendech zajistí vozy Stadler
  • 238 Havlíčkův Brod – Ždírec nad Doubravou – hranice kraje: přibližně 95 % zajistí soupravy Regionova a vozy Stadler
  • 240 Jihlava – Třebíč – hranice kraje: asi 55 % osobních vlaků v týdnu a 75 % o víkendech a svátcích zajišťuje Regionova, Stadler a řídící vozy (řady ABfbrdtn795 Bfbrdtn794)
  • 241 Okříšky – Moravské Budějovice – hranice kraje: zde zajišťuje cca 50 % víkendových spojů Regionova
  • 250 Havlíčkův Brod – Žďár nad Sázavou – hranice kraje: na 100 % spojů se nasazují Regionovy, Stadlery, modernizované patrové vozy, v úseku Žďár nad Sázavou – hranice kraje pak 10 % osobních vlaků v pracovní dny zajistí vůz Stadler;
  • 251 Žďár nad Sázavou – Nové Město na Moravě – hranice kraje: více jak na 85 % osobních vlaků jezdí modernizované Regionovy a vozy Stadler;
  • 252 Křižanov – Velké Meziříčí – Studenec: 100 % spojů zajištěno vozy Stadler.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: České dráhy

Ing. Jana Krutáková byl položen dotaz

Jak bude to zálohování fungovat v praxi? A je to už definitivní věc?

Dobrý den, to budu muset pet lahve nebo plechovky vracet v původním stavu, tzn. nesešlapané apod.? Někdo tvrdí, že budou muset dokonce mít i etiketu. To jako fakt? Proč se ptám na tu deformaci, jestli je to tak, tak nevím, kde je mám skladovat a vůbec mi celý ten systém záloh přijde nesmysl. Podle m...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

NP Šumava: Šumavské lesy jsou pestřejší - přibývá stromů velkých dimenzí

7:31 NP Šumava: Šumavské lesy jsou pestřejší - přibývá stromů velkých dimenzí

Šumavské lesy se mění. Díky bezzásahovosti, ale i jedinečnému přístupu k péči o lesy, prospívají. Zv…