Společným cílem je zvýšení konkurenceschopnosti železnice vůči jiným druhům dopravy. Železnice by měla být nejen páteřní součástí plánu budoucího dopravního systému v Evropě, ale také jeho koordinátorem. Záměr je plně v souladu s Dopravní politikou Evropské komise do roku 2050 "Plán jednotného evropského dopravního prostoru – vytvoření konkurenceschopného dopravního systému účinně využívajícího zdroje".
Rozvoj nových technologií může pro železnici znamenat nejen pokrok, ale také riziko. Přestože je železnice efektivní, rychlá, ekologická a bezpečná, nemá ve srovnání například s automobilovou dopravou rovné podmínky. Na železnici jsou kladeny stále vyšší, především bezpečnostní požadavky, aniž by odpovídajícím způsobem rostla také podpora z veřejných zdrojů.
Ředitelé největších evropských národních železničních podniků tak chtějí lépe koordinovat své plány v mezinárodní oblasti a společně vytvářet tlak na politiky, aby smysluplnému budování železniční sítě v Evropě věnovali pozornost a podporu, zejména pak v oblasti vytváření příslušného právního rámce.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva